دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1399 - 10:00
نوروزی در گفتگو با آنا:

رصد و بررسی چالش های بخش کشاورزی در مجلس/نرخ خرید تضمینی محصولات در تعامل با دولت اصلاح می شود

نماینده مردم علی آبادکتول از بررسی چالش های پیش روی بخش کشاورزی در مجلس یازدهم خبر داد و گفت: رایزنی با دولت برای تعیین نرخی عادلانه در بحث خرید تضمینی محصولات کشاورزی از اولویت ها است.
کد خبر : 496170
کمیسیون-کشاورزی-اقتصاد-مقاومتی-لایحه-تفکیک.jpg

رحمت‌الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا با اشاره به اولویت های کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: توجه به کشاورزان و رفع دغدغه های آن ها مهم ترین اولویت این کمیسیون خواهد بود زیرا توجه به این افراد می تواند اقتصادی پایدار را رقم بزند.


نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تعیین نرخی عادلانه برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی موضوع مهمی است که در مجلس یازدهم با تعامل با دولت باید به نفع کشاورزان صورت بگیرد، افزود: در حال حاضر نرخ خرید تضمینی محصولات مهم ترین چالش پیش روی کشاورزان بوده که هر ساله هزینه هایی را نیز به دولت از حیث واردات تحمیل می کند.


وی با تاکید بر اینکه در خصوص نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی همزمان با آغاز مجلس یازدهم تذکراتی به دولت داده شده است، تصریح کرد: در حال حاضر نرخ های در نظر گرفته شده برای محصولات کشاورزی کفاف هزینه های آن ها را نمی کند از این رو ادامه این وضعیت نیاز به واردات را بیش از پیش خواهد کرد.


نوروزی با بیان اینکه تصمیم گیری در خصوص نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی با در نظر گرفتن هزینه های داشت، کاشت و برداشت صورت بگیرد، گفت: دولت باید بداند که اگر هزینه های واقعی در این بخش را نادیده بگیرد مجبور به پرداخت هزینه های بسیار برای واردات و خروج ارز از کشور خواهد شد.


وی تاکید کرد: در تعامل کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با دولت خواهان تجدیدنظر در نرخ های خرید تضمینی محصولات کشاورزی و تعیین نرخی عادلانه خواهیم بود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته