دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

ادامه رایزنی بانک مرکزی برای بازگشت ارزهای بلوکه شده/ تجارت بین ایران و کره‌جنوبی تعطیل شد

تنهایی درباره وضعیت تجارت ایران و کره جنوبی گفت: درحال حاضر تجارت رسمی بین دو کشور به دلیل مانع تحریم تعطیل شده و تبادل اقتصادی انجام نمی‌شود.
کد خبر : 496107
unnamed+(2).jpg

حسین تنهایی رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا درباره ارزهای بلوکه شده ایران توسط کره جنوبی گفت: متاسفانه کشور کره جنوبی ارزهای ایران را به بهانه تحریم‌ها بلوکه کرده است؛ در واقع 7 میلیارد دلار ارز ایران باید به کشورمان بازگردد و کره به ایران بدهکار است.


وی افزود: اگر امکان نقل و انتقال پول فراهم نشود می‌توان با استفاده از تهاتر، کالاهای اساسی و مواد اولیه‌ تولید در حوزه خودرو، دارو و لوازم خانگی را وارد کرد و لازم است از کالاهایی استفاده کنیم که کشور کره در آن قوی است.


تنهایی درباره تلاش‌های بانک مرکزی برای وصول مطالبات ایران از کره جنوبی گفت: مسئولان بانک مرکزی چندین مرتبه با مسئولان کره‌ای مذاکره کرده‌اند. وزارت خارجه هم وارد شده تا بتواند از ظرفیت دیپلماتیک استفاده کند. همچنین مدیران بانک مرکزی با سفیر کره جنوبی در ایران هم صحبت کرده‌اند همچنان در حال تلاش هستند تا طلب ارزی ایران را بازگردانند.


رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره‌جنوبی درباره آینده تجارت بین دو کشور اظهار کرد: درحال حاضر تجارت رسمی بین دو کشور به دلیل مانع تحریم تعطیل شده و تبادل اقتصادی انجام نمی‌شود. ان شاءالله بتوان مشکلات و موانع را بین دو کشور رفع کرد.


انتهای پیام/4141


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته