دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیشرفت ۷۲ درصدی قطعه ۲ آزادراه همت

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پیشرفت ۷۲ درصدی قطعه ۲ آزادراه همت خبر داد و گفت: با توجه به متصل نشدن قطعه دو به محور دیگر، باید حتما قطعه ۳ آزادراه تکمیل شود تا مورد استفاده قرار گیرد.
کد خبر : 49589

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حسن احمدی نوری درباره آخرین وضع تکمیل آزادراه همت افزود: آزادراه همت با مشارکت ۵۰ درصدی بخش‌خصوصی در حال اجرا است.


وی تصریح کرد: عمده مشکلات پروژه بحث آزادسازی مسیر است که به علت همپوشانی اکثر مناطق واقع در مسیر با پروژه‌های نظامی یا شهری، تصرفات بسیاری در زمین‌های دولت رخ داده استو معارضان زیادی وجود دارند.


احمدی نوری با بیان اینکه ارزیابی‌های صورت‌گرفته حاکی از هزینه‌کرد حدود ۱۱۰ میلیارد تومان برای آزادسازی مسیر است، ادامه داد: اجرای پروژه آزادراه همت در سه قطعه تعریف‌شده که قطعه یک با طول ۵.۵ کیلومتر به بهره‌برداری رسید و هم اکنون بدون دریافت عوارض زیر بار ترافیک قرار دارد.


معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه یشرفت فیزیکی قطعه دوم به طول ۵ کیلومتر ۷۲ درصد است ، یادآور شد: قطعه سوم پروژه ‌آزادراه همت به طول حدود ۴ کیلومتر تحویل زمین شده و مشغول آزادسازی مسیر هستیم که از منطقه کوهستانی می‌گذارد٬ دارای تونل است و جاده چالوس را قطع می‌کند.


وی اضافه کرد: بر اساس توافق‌های صورت‌گرفته قطعه سوم این آزادراه پس از قطع جاده چالوس با اتصال به کمربندی شمالی کرج به آزادراه قزوین وصل می‌شود.


احمدی‌نوری اظهار کرد: کل طرح ۱۴.۵ کیلومتری آزادراه همت در مجموع ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. هزینه اجرایی پروژه حدود ۳۷۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود که اکنون ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۱۰ سال دوره بهره‌برداری‌ آزادراه است.


انتهای پیام/

برچسب ها: جاده چالوس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته