دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1399 - 12:35
تازه‌های نشر دانشگاه آزاد اسلامی؛

کتاب «بازار ایرانی، تجلی معماری حواس» تألیف و چاپ شد

کتاب بازار ایرانی؛ تجلی معماری حواس از سوی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز تألیف و به چاپ رسید.
کد خبر : 495884
WhatsApp Image 2020-06-07 at 11.13.03.jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نطنز، زهرا عباسی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز در کتاب بازار ایرانی عوامل مؤثر بر ادراک فضایی در معماری بازار سنتی ایران را بررسی و تألیف کرده که از سوی سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی چاپ شده است.


مطالعه معماری ايرانی و آشنايی با اصول و مفاهيم آن از عنوان‌های مهم برای علاقه‌مندان معماری به‌ویژه دانشجويان تحصيلات تكميلی معماری برای آشنايی با مبانی نظری معماری در این کتاب است.


كتاب حاضر در قالب مطالعه هدفمند بر بازار ایرانی با عنوان یک نمونه ارزشمند و کارا که توانسته  بعد از گذشت سال‌ها همچنان قدرتمند به فعالیت خود ادامه دهد، سعی بر شناسایی تجلی‌های کالبدی، کاربردی و معنایی فضای بازار ایرانی دارد تا با شناخت ابزارهایی که در ابعاد حسی، عقلانی و روحانی، زمینه‌ساز شناخت کامل و ادراک مناسب از محیط می‌شوند، دست یابد.


این مطالعات در قالب 6 فصل ابتدا به بررسی بازار ایرانی و مشخصه‌های آن می‌پردازند، سپس با تأکید بر مؤلفه‌های ادراک فضایی و مراحل ادراک، تلاش می‌شود تا علاوه بر قانونمندکردن ادراک فضایی معماری سنتی ایرانی در مباحث نظری از طریق آن راهکاری برای ارتقای سطح کیفی فضاهای مشابه امروزی استخراج شود.


به گزارش آنا، زهرا عباسی استادیار گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز و از پژوهشگران برتر این واحد دانشگاهی است.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته