دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1394 - 16:11

واکنش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به حوادث لبنان و فرانسه

آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در جلسه امروز ـ شنبه ـ مجمع تشخیص مصلحت نظام، به حوادث تروریستی روزهای گذشته در لبنان و فرانسه واکنش نشان داد.
کد خبر : 49586

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از فجایع رخ داده توسط گروه‌های تروریستی تکفیری و داعشی در کشورهای منطقه به‌ویژه افغانستان و لبنان که منجر به کشته شدن جمع زیادی از مردم بی‌گناه شد، گفت: خطر توسعه تروریسم در جهان به ویژه کشورهای مطرح و صنعتی بسیار جدی و مهم است که نمونه‌ اخیر آن در کشور فرانسه بود و ما کلاً ترورها را محکوم می‌کنیم.


آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه «جمهوری اسلامی ایران خود اولین قربانی اقدامات تروریستی گروه‌های تروریستی است»، تأکید کرد: بارها خاطرنشان کرده‌ایم که مبارزه با گروه‌های تروریستی، عزم و اراده منسجم جهانی را طلب می‌کند و اگر به این موضع اصولی ایران توجه می‌شد، شاید اکنون ابعاد تروریسم در منطقه و جهان به این وسعت نبود.اقدامات تروریستی کلا


وی همچنین بر لزوم آگاهی و هوشیاری نیروهای نظامی، امنیتی و مردم برای مقابله با فعالیت‌ها و اقدامات تروریستی گروه‌های معاند و تکفیری تأکید کرد.


در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات نیز گزارشی از اشراف اطلاعاتی و امنیتی نیروهای این وزارتخانه، به اقدامات و عملکرد گروه‌های تروریستی در مناطق مرزی ارائه کرد. محسن رضایی، دبیر مجمع، نیز با ارائه تحلیلی از چگونگی انجام عملیات تروریستی داعش در کشور فرانسه، بر ضرورت حفظ آمادگی و هوشیاری همه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی برای مقابله با تحرکات این گروهک تأکید کرد.


همچنین در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام که در آن وزرای اطلاعات و دادگستری، قائم مقام وزیر کشور، رئیس دیوان عدالت اداری، دادستان کل کشور، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، عضو حقوقدان شورای نگهبان و برخی دیگر از کارشناسان دستگاه‌های ذی‌ربط نیز حضور داشتند، اعضای جلسه پس از بحث و بررسی، با تصویب 4 ماده از لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، مهلت اجرای آزمایشی قانون مذکور را تا سه سال و نیم تمدید کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته