دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تصمیم متفاوت چین و برزیل برای تحریم نفت ونزوئلا

چین همچنان با نادیده گرفتن تحریم‌های آمریکا از ونزوئلا نفت دریافت می‌کند. به ادعای رویترز نفت ونزوئلا بسیاری مواقع به جای بدهی‌های دولت عرضه می‌شود.
کد خبر : 495681

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، شرکت دولتی نفت برزیل، پتروبراس در بیانیه‌ای اعلام کرده است نفتکش‌هایی را که در ۱۲ ماه گذشته به ونزوئلا رفت و آمد داشته‌اند به خدمت نخواهد گرفت؛ اقدامی برای مطابقت با تحریم های ایالات متحده بر نفتکش‌هایی که به ونزوئلا می‌روند.


در همین حال در خبر دیگری آمده است که چین همچنان با نادیده گرفتن تحریم‌های آمریکا از ونزوئلا نفت دریافت می‌کند. به ادعای رویترز نفت ونزوئلا بسیاری مواقع به جای بدهی‌های دولت عرضه می‌شود.


دولت دونالد ترامپ به تازگی دور جدیدی از تحریم‌های نفتی، عمدتا متوجه نفتکش‌ها را علیه ایران و ونزوئلا آغاز کرده است. در هفته گذشته ۱۲۵ نفتکش ایرانی به لیست تحریم های آمریکا اضافه شدند. اتفاقی که پس از رسیدن پنج نفتکش ایرانی به ونزوئلا روی داد.


واشنگتن در تحریم‌های کنونی اعلام کرده است که لیست تحریم‌ها باز است و در صورت تخلف، موارد جدید تحریمی اضافه خواهد شد. اتفاقی که می‌تواند با بالا بردن شدید نرخ نفتکش‌ها تجارت دریایی را با اختلال مواجه کند.


انتهای پیام/4141


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته