دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1399 - 11:49
عسگری:

وزارت آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان اقدام کند

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش باید نسبت به رفع مشکلات استخدامی و معیشتی معلمان اقدام کند تا آنها بتواند به رسالت اصلی خود یعنی پرورش نیروی انسانی بپردازند.
کد خبر : 495622
10930094_644.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مهدی عسگری در نشست علنی امروز (یکشنبه، 25 خردادماه) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گزارش وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: آموزش و پرورش یعنی آینده کشور که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. آموزش و پرورش باید افرادی در تراز گام دوم انقلاب تربیت کنند که این به وجود افراد و افکار جدید برای بروز تحول نیاز دارد.


نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که آموزش و پرورش برای تبدیل اسناد بالادستی به برنامه عملیاتی چه کاری کرده است؟ افزود: اسناد بالادستی نیاز به برنامه عملیاتی، زمان بندی و شاخص‌های ارزیابی دارد که وزیر آموزش و پرورش باید درباره برنامه تبدیل این اسناد به برنامه عملیاتی توضیح دهد.


وی ادامه داد: تا کی قرار است آموزش و پرورش درگیر مسائل و مشکلات معیشتی و وضعیت استخدام نیروهای حق‌التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی باشد. باید وزارت آموزش و پرورش با کمک مجلس مشکلات معلمان را حل کنند تا آنها بتواند به رسالت اصلی خود یعنی پرورش نیروی انسانی بپردازند. تداوم تجمع فرهنگیان و بیان مطالباتشان خلاف منزلت اجتماعی است که در سند تحول، آموزش و پرورش مکلف به رعایت آن شده است.


این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره نظام پرداخت گفت: براساس عملکرد رقابتی مبتنی بر نظام رتبه‌بندی، اقدامات به صورت کامل انجام نشده است و بسیاری از عزیزان ما در دانشگاه فرهنگیان از امکانات و تجهیزات لازم و مناسب برخوردار نیستند، دانشجویان نیز در مضیقه هستند بنابراین نظام جامع ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش که یکی از ضرورت های مورد اشاره در سند تحول است باید به درستی انجام شود تا بسیاری از مشکلات حل شود.


عسگری یادآور شد: تحول بنیادین ارزیابی می تواند در توسعه فرهنگی تفکر خلاق و نوآورانه دانش آموزان و ارتقای رویکرد کنترلی آموزش و پرورش تاثیرگذار باشد.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته