دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1394 - 14:56

داعش به‌طور رسمی مسئولیت حوادث تروریستی پاریس را پذیرفت + خلاصه متن بیانیه

گروه داعش با انتشار بیانیه‌ای که به دو زبان فرانسوی و عربی و در همراه با فایلی صوتی منتشر شده است، اعلام کرد که نیروهای وابسته به گروه «جندالخلافه» عامل حوادث تروریستی شب گذشته در پاریس بودند.
کد خبر : 49560

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، گرچه از بدو آغاز حملات تروریستی شائبه دست داشتن گروه داعش در آن می‌رفت ولی لحظاتی پیش گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای به‌طور رسمی مسئولیت حوادث تروریستی در قلب فرانسه را برعهده گرفت.


در زیر خلاصه‌ای از متن بیانیه گروه داعش را مشاهده می‌کنید:


بیانیه غزوه پاریس


گروهی از افراد وابسته به گروه «جندالخلافه» توانستند پایتخت هوس‌رانی و پلیدی را هدف حملات خود قرار دهند، پایتختی که مرکز صلیبی‌های اروپاست.


آنها دنیا را رها کردند و برای کشتن در راه خدا و پیروزی دین، پیامبر و اولیاءالله علیه دشمنانشان اقدام کردند. آنها همچنین با این اقدام خود توانستند رعب و وحشت را بر قلب صلیبی‌ها بیندازند.


هشت برادر هم‌پیمان با همکاری یکدیگر و به‌طور مسلحانه مکان‌هایی در قلب پایتخت فرانسه را که از پیش تعیین شده بود، هدف حمله قرار دادند. مکان‌هایی همچون اطراف ورزشگاه «استادو فرانس» که در آن زمان بازی فوتبال میان دو تیم ملی فرانسه و آلمان برگزار می‌شد و «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه نیز در آنجا حضور داشت. همچنین مرکز «پاتاکلون» که در آنجا صدها مشرک در مراسم فسق و فجور مشغول خوشگذرانی بودند. اهداف دیگری نیز به‌طور هم‌زمان در مناطق 10، 11 و 18 پاریس هدف حمله قرار گرفت.


این برادران (توانستند با اقدامات خود) پاریس را تحت گام‌های خود قرار دادند و خیابان‌ها را به کنترل خود درآوردند، حملاتی که منجر به کشته شدن صدها صلیبی و زخمی شدن بسیاری از آنها شد.


در پایان گروه داعش تهدید کرد تا زمانی‌که فرانسه به حملات هوایی خود به عراق و سوریه (مکان‌های مورد ادعای تملک داعش) ادامه دهد، فرانسه و دیگر پایتخت‌های اروپایی هدف حملات تروریستی قرار خواهند گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته