دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1394 - 13:47

نخستین همایش ارتباط میان صنعت نفت و دانشگاه برگزار شد‎

نخستین همایش تخصصی ارتباط میان صنعت نفت و دانشگاه، صبح امروز با حضور مدیران و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ، استادان رشته نفت و اعضای انجمن علمی دانشجویان نفت برگزار شد.
کد خبر : 49532

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس خانه نفت ایران در این همایش با توجه به اینکه هم افزایی دانشگاه و صنعت می‌تواند در رفع مشکلات کشور در همه زمینه‌ها نقش بسزایی داشته باشد، در نخستین همایش تخصصی ارتباط میان صنعت نفت و دانشگاه، خاطرنشان کرد: افزایش و گسترش ارتباط دانشگاه با صنعت نه تنها نیازهای مادی را تامین می‌کند بلکه نیازهای غیرمادی را نیزجوابگو خواهد بود.
مقصودی اکبری، در زمینه تحقیق و پژوهش برای افزایش میزان تولیدات نفتی و گازی کشور افزود: با افزایش تعاملات میان دانشگاه و صنعت، اطلاعات به روز شده، راه‌های دستیابی دانشجویان و دانشکده به صنعت فراهم شده و راه‌حل‌های مشخص‌تری در راستای افزایش تولیدات و افزایش ضریب بازیافت از ذخایر نفتی و گازی کشور به دست می‌آید.


وی ادامه داد: همچنین از طرفی درآمد‌های تحقیقاتی ناشی از ارتباط با صنعت افزایش یافته، تحقیقات کاربردی شده، دستیابی به تسهیلات و مهارت‌های صنعت فراهم شده و امکان دسترسی به اخبار و اطلاعات مربوط به مشکلات صنعت فراهم خواهد شد.
سپس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ، با توجه به همکاری این دانشگاه با صنعت نفت در زمینه‌های آموزشی و تحقیقاتی گفت: پروژه‌های میان دانشگاه و صنعت نفت باید محصول گرا بوده و در صنعت عظیمی چون نفت کاربردی باشد.


دکتر حسین سهولی‌زاده افزود: برای توسعه کشور و ورود به دنیای رقابتی امروز، توجه بیشتر به کیفیت ارتباط میان دانشگاه و صنعت امری ضروری به نظر می‌رسد که باید بدان توجه ویژه شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته