دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1399 - 12:31
کره شمالی در واکنش به اظهارات گوترش:

‌چیزی برای بحث با کره جنوبی وجود ندارد

کره شمالی  به ابراز تأسف آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل درباره قطع خطوط و کانال‌های ارتباطی بین دو کره واکنش نشان داد.
کد خبر : 495231
8.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی  به ابراز تأسف آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل درباره قطع خطوط و کانال‌های ارتباطی بین دو کره واکنش نشان داد.


استفان دو جاریک، سخنگوی سازمان ملل دیروز گفته بود: «گوترش درباره اعلامیه پیونگ‌یانگ برای قطع ارتباطات با همسایه جنوبی خود ابراز نگرانی کرده و کانال‌های ارتباطی را تنها راه برای رفع سوء تفاهمات دانسته است.»


سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در واکنش به اظهارات گوترش گفت: اگر دبیر کل واقعاً خواهان صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره باشد، نباید درباره چنین چیز‌های مزخرفی ابراز نگرانی کند بلکه باید کره جنوبی را سرزنش کند.


او افزود: ماه نمی‌توانیم کاری جز حیرت در برابر چنین اظهارات بی‌پروایی که عاری از حس قضاوت و داوری است، داشته باشیم. اظهاراتی که خارج از دانش‌بنیانی درباره روابط بین دو کره است.


پیونگ‌یانگ هفته جاری اعلام کرد کره شمالی تمام خطوط ارتباطی با کره جنوبی را قطع کرده است و هیچ‌چیز دیگری برای بحث در میز مذاکره و پاسخ ندادن به تلاش‌های سئول برای تماس با همسایه خود از طریق کانال‌های مختلف وجود ندارد.


آژانس خبری کره شمالی گزارش داده بود پیونگ‌یانگ در تاریخ سه‌شنبه ۹ ژوئن [۲۰ خرداد] از ساعت ۱۲ ظهر تمامی پیوند‌های ارتباطی خود را با سئول متوقف کرده است.


در چند روز گذشته کره جنوبی به شدت از سوی کره شمالی موردانتقاد قرار گرفته است. پیونگ‌یانگ تهدید کرده بود که اگر سئول با اقدامات برخی افراد مانند پخش بروشور علیه کره شمالی مقابله نکند، دفتر نمایندگی مشترک دو کره و دیگر پروژه‌ها را تعطیل خواهد کرد. برخی افراد در کره جنوبی با استفاده از بادکنک بروشور‌هایی را به آن سوی مرز می‌فرستادند که در آن رهبر کره شمالی را به نقض حقوق بشر متهم و سیاست هسته‌ای او را محکوم می‌کنند.


وزارت اتحاد کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرد کره شمالی برای نخستین بار از سال ۲۰۱۸ میلادی، به تماس تلفنی روزانه مقامات همسایه جنوبی خود پاسخی نداد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته