دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1399 - 13:39
حجت‌الاسلام قناد‌زاده مطرح کرد؛

واگذاری برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرای امور‌ دینی به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی در بخش فرهنگی، واگذاری برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرای امور‌ دینی به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحدهای دانشگاهی ا‌ست.
کد خبر : 495224
637000700031432753_md.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از سیرجان، حجت‌الاسلام سید‌محمد‌حسین قناد‌زاده در جمع هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در مورد رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی درباره مقوله‌های فرهنگی اظهار کرد: بعد از تغییرات اساسی که در سطح مدیران کلان دانشگاه آزاد اسلامی رخ داد، نگاه ویژه و بسیار خوبی به مقولات فرهنگی، عفاف و حجاب و فعالیت‌های شاخص فرهنگی و ارزشی شده است.


وی افزود: رویکرد جدید دانشگاه، واگذاری برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرای امور‌ دینی به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها‌ست که این می‌تواند فرصت بسیار خوب و مثبتی در شکل‌دهی فعالیت‌های بهتر فرهنگی و مذهبی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور باشد.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کرمان در مورد بخشنامه و تفاهم‌نامه جدید که همه فعالیت‌های فرهنگی واحد‌ها باید زیر نظارت نهاد صورت پذیرد، گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که بین ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته رسالت سنگینی به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری واگذار شده، که این امر فرصت مطلوبی برای برطرف کردن دغدغه‌های فرهنگی و مسائل دینی و ارزشی دانشگاه است.


جلوگیری از هدر‌رفت انرژی و موازی کاری


قنادزاده افزود: با این اتفاق از موازی‌کاری و هدررفت انرژی و بودجه کاسته خواهد شد و با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند می‌توان برنامه‌های فرهنگی را به‌بهترین شکل اجرا کرد.


وی گفت: با اجرای این تفاهم‌نامه عملکرد کارهای فرهنگی را در آینده مثبت شده و با وجود نیروهای متعهد و کارآمد که در کادر فرهنگی استان کرمان و در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی کشور وجود دارد و با رویکرد و نگاه ویژه‌ای که نهاد در حوزه فرهنگ دینی و اسلامی دارد حتماً این دو مجموعه می‌توانند در کنار هم اتفاق‌های خوب و مثبتی را رقم بزنند.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: این بخشنامه به معنای کنارزدن تلاش گذشتگان نیست؛ بلکه هدفش این است که یک پویایی و تحرک بهتر و بیشتری در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه ایجاد شود و با تغییر مدیریت و برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگی بتوانیم به اهدافی که مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ به‌ویژه از دانشگاه آزاد اسلامی با تغییر رویکرد جدید دارند، جامه عمل بپوشانیم.


این مسئول فرهنگی در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کرمان در مورد انتظارات مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها بیان کرد: برای محقق کردن اهداف و آرمان‌هایی که حضرت آقا از ما به عنوان یک دانشگاهی انتظار دارند باید با این تجمیع تمام تلاش خودمان را در مقوله فرهنگی و اشاعه فرهنگ در فضای مجازی به بهترین شکل ممکن داشته باشیم و متولیان فرهنگی باید نگاه جدی و انرژی ویژه‌ای برای محقق کردن آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشند.


عملکرد قابل قبول واحد سیرجان در مقوله فرهنگ


قنادزاده عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان را درباره فعالیت‌های فرهنگی مثبت ارزیابی کرد و گفت: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحدسیرجان اعم از کارکنان و هیئت رئیسه یک مجموعه منسجم، همدل و هماهنگ است و همین یکرنگی باعث شده واحد دانشگاهی سیرجان در همه فعالیت‌ها به‌ویژه حوزه فرهنگی در سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی داشته باشد و سبب شود که در مجموعه استان کرمان به عنوان یک واحد نمونه، شاخص و مطرح دیده شود.


وی افزود: نگاه فرهنگی که در رئیس این واحد دانشگاهی و دیگر همکاران وجود دارد باعث شده متولیان عرصه فرهنگ به‌راحتی و بدون دغدغه فعالیت‌های خود را به‌بهترین شکل ممکن انجام دهند و امیدوارم این واحد دانشگاهی بیش از پیش با مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری همکاری و هماهنگی در زمینه مسائل فرهنگی داشته باشد.


انتهای پیام/۴۱۱۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته