اقتصاد نحیف سینما فقط سردرگمی مردم در خرید آنلاین بلیط را کم داشت!
به گزارش گروه فرهنگوهنر خبرگزاری آنا، یک ماه پیش تیتر " پایان انحصار فروش بلیط سینما با راه اندازی سامانه سمفا" اهالی فرهنگ و هنر را خوشحال کرد و همه از آن تعبیر به پایان انحصار کردند. سامانهای که به دعوای همیشگی پخش کننده و سینمادار را تا حد زیادی برطرف میکند.
یکی از محاسن سمفا بحث پرداخت در لحظه است؛ به گونهای که با تقسیم پول بلیط در همان لحظه خرید میان پخش کننده و سینمادار، مشکلات همیشگی این دو صنف را تا اندازه زیادی رفع میکند.
دومین ویژگی این سامانه بحث شفافیت مالی بیشتر در سینمای ایران و قراردادهای اکران فیلمها میباشد، که اتفاق خوبی است. همچنین سمفا این امکان را برای تماشاگران فراهم میکند که جز سینماتیکت به سه سامانه دیگر برای خرید آنلاین دسترسی داشتهباشند و دیگر محدود نباشند.
مصاحبههای چهرههای، چون مرتضی شایسته یا علی سرتیپی به عنوان پخشکننده و تهیهکننده نوید روزهای خوبی را برای سینما میداد؛ اما با انتشار خبری در فضای مجازی که سینمادارها میتوانند از چهار سامانه با دو سامانه فعالیت کنند، طعم شیرین این خبر را تلخ کرد؛ شعاری که در حد شعار ماند و سمفایی که نیامده خود انحصار طلبی را پر و بال داد و آسودگی و لذت خرید شیرین را از مردم و سینمابازها گرفت.
مالک صباایده، در ادامه دو شرط را برای بقا "سمفا" لازم دانست و افزود:" اولین شرط و اصولیترین آن بی طرفی سمفا است و دوم یکسان بودن لیست همه سینماهایی سامانههای فروش بلیط آنلاین، که این دو شرط موجبات بقا سمفا را فراهم میکند. "
او درباره نمونههای موفق بلیط فروشی آنلاین اظهار داشت:"طراحی و تعامل خطوط هواپیمایی، شرکتهای واسط تجمیع کننده و سامانههای فروش بلیطهای پرواز نمونه جواب پس داده بین المللی و بومی است و نیاز نیست از خودمان چیدمان با روابط جدید ابداع کنیم.
محمد جوادی شکوری مقدم در پایان خواستار پاسخ مسئولان مربوطه شد و تصریح کرد: "چه پاسخی برای سردرگمی چندین میلیون مخاطب سینما در یک خرید ساده بلیط داریم؟ کدام پلتفرم با کدام سینما قرارداد دارد؟ اقتصاد نحیف سینمایمان را با این تصمیمات غیر اصولی نابود نکنیم! "
انتهای پیام/