دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1399 - 17:10
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهریاری:

وحدت به معنای بیان اشتراکات است/ تأکید بر لزوم تشکیل اتحادیه اسلامی «در جهان اسلام»

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: معماری اتحادیه اسلامی نیاز به چند گام مقدماتی دارد که اولین قدم آن پرهیز از تفرقه و تعرض در جهان اسلام است.
کد خبر : 495026
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مراسم تودیع حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالحسینی قائم‌مقام پژوهشگاه مطالعات تقریبی و معارفه حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشدی نیا به عنوان سرپرست پژوهشگاه، با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهریاری در این مراسم با اشاره به حکم مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در حکم مقام معظم رهبری برای دبیرکل، دو نکته حائز اهمیت است یکی بحث نوسازی و دیگری بحث عقلانیت در رویکرد.


وی در ادامه با اشاره به معنای اصلی وحدت اسلامی افزود: وحدت به معنای یکی کردن افکار و اندیشه‌ها نیست بلکه به معنای بیان اشتراکات است.


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تجربه موفق کشورهای اروپایی گفت: کشورهای اروپایی در جنگ جهانی دوم بیش از 20 میلیون نفر از همدیگر را قتل‌عام کردند، اما سال‌ها بعد با هم یکی شده و پول واحدی به نام یورو ایجاد کردند و در نهایت با تشکیل اتحادیه اروپا به انسجام قدرت خود پرداختند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهریاری افزود: کشورهای اسلامی هم می‌توانند با تشکیل» اتحادیه اسلامی «به انسجام قدرت کشورهای اسلامی بپردازند.


وی تصریح کرد: در حوزه پژوهشی ما باید به دقت مطالعه و بررسی کنیم که چگونه اتحادیه اسلامی را شکل دهیم و اتحادیه اسلامی باید چه اجزایی داشته باشد.


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: معماری این اتحادیه اسلامی نیاز به چند گام مقدماتی دارد که اولین قدم آن پرهیز از تفرقه و تعرض در جهان اسلام است.


وی با اشاره به تفرقه‌افکنی‌های دشمن اظهار داشت: دشمن برای اینکه ما به وحدت نرسیم شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را ایجاد کرد و در ادامه داعش را تشکیل داد که جنگ را در جهان اسلام تولید و ترویج کند تا در سایه این جنگ‌ها به اهداف شوم خود برسد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهریاری در ادامه تأکید کرد: گام دوم شگل گیری اتحادیه اسلامی، همکاری در جهت» اشداء علی الکفار و رحماء بینم است. وی همچنین گام سوم را هم‌افزایی بین مسلمانان دانست به‌گونه‌ای که مسلمین تمام قدرت اقتصادی، سیاسی، امنیتی، علمی و ... خود را به اشتراک بگذارند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته