دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1399 - 11:59

سرگذشت ناصرخسرو در «آواره دره یمگان» منتشر شد

انتشارات معین داستانی برپایه سرگذشت ناصرخسرو را در کتاب «آواره دره یمگان» منتشر کرد.
کد خبر : 494681
146588.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کتاب «آواره دره یمگان» با زیر عنوان «داستانی برپایه سرگذشت ناصرخسرو» اثر محمدرضا توکلی صابری از سوی انتشارات معین وارد بازار کتاب شد.
ناصرخسرو حکیم، فیلسوف، شاعر، ریاضیدان و جهانگرد ایرانی، یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های ادبی، فلسفی و دینی ایران در قرن پنجم هجری است. در سن چهل و دوسالگى در اثر رویایی مسیر زندگی ناصرخسرو به تمامی عوض شد و او را که دبیری شراب خوار و لذت جو در دربار شاهان بود، دیگرگون کرد و پا در سفری هفت ساله گذاشت.


پس از سفر، او یک مبارز اجتماعی پرشور شد که به مخالفت با مقامات دینی و سیاسی زمان خود پرداخت. این عزم راسخ در مبارزه با فساد دینی و سیاسی، دشمنان فراوانی را برای او به وجود آورد و به جانش سوء قصد شد که باعث شد از بلخ فرار کند و به دره یمگان در کوهستان‌هاى بدخشان پناه ببرد. اما او از پای ننشست و از همان جا با نوشتن و سرودن به مبارزه ادامه داد. در کتاب «آواره دره یمگان» سرگذشت پرماجرای این شخصیت برجسته را می‌خوانید و با چهره یگانه او آشنا می‌شوید.


چاپ نخست کتاب «آواره دره یمگان» در قطع رقعی و 394 صفحه با قیمت 40 هزار تومان از سوی انتشارات معین در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. 


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته