دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1399 - 10:52
هادی ساعی در گفتگو با آنا:

بهتر است تمرینات را دیرتر شروع کنیم تا خطری ورزشکاران را تهدید کند/ تمرین انفرادی باعث بی‌انگیزگی می‌شود

مدیرفنی تیم ملی تکواندو گفت: دیر شروع کردن تمرینات بهتر از این است که ورزشکاران خود را در معرض ابتلا به ویروس قرار دهیم.
کد خبر : 494641

هادی ساعی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره شرایط تکواندوکاران و برگزاری اردوهای آنها گفت: هنوز وضعیت مشخص نیست. ستاد مبارزه با کرونا به رشته تکواندو مجوز برگزاری مسابقات و اردوها را نداده است. روز گذشته هم پرونده لیگ رقابت‌ها بسته شد. متأسفانه شدت شیوع کرونا افزایش پیدا کرده است و به همین خاطر خطرناک است که در این شرایط مسابقات و اردوهایی برگزار شود.


وی در پاسخ به این سؤال که قرار بود پروتکلی از سوی فدراسیون تکواندو تنظیم شود تا مجوز برگزاری رقابت‌ها صادر شود، اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم این موضوع ربطی به فدراسیون تکواندو داشته باشد. به هر حال پزشکانی که در فدراسیون حضور دارند از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی هستند و آنها باید این موضوع را بررسی کنند. ضمن اینکه مجوز برگزاری اردوها و مسابقات باید از سوی ستاد مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت و در نهایت فدراسیون پزشکی ورزشی صادر شود. ضمن اینکه شرایط رشته‌ها با یکدیگر متفاوت است. در برخی از رشته‌ها تماس فیزیکی بیشتر است و همچنین وسایلی که ورزشکاران از آنها استفاده می‌کنند، مشترک است. بنابراین شرایط کمی خطرناک‌تر است.


مدیر فنی تیم‌های ملی اظهار کرد: دستگاه‌های بدنسازی به صورت مشترک در اختیار تکواندوکاران است و به نظرم با این شرایط ما دیرتر تمرینات را شروع کنیم، ‌اتفاقی نمی‌افتد. به خاطر اینکه فدراسیون جهانی هم هنوز تاریخ هیچ مسابقه‌ای را اعلام نکرده. بنابراین برگزاری اردوها و مسابقات ضرورتی ندارد. در شرایط فعلی من فکر می‌کنم برگزاری تمرینات عمومی و داشتن 70 درصد آمادگی برای تکواندوکاران مفید باشد. ما اگر به آنها فشار بیاوریم، سودی ندارد به این خاطر که هیچ مسابقه‌ای پیش رو نداریم. بنابراین با بلاتکلیفی نمی‌توان کار را شروع کرد.


ساعی در مورد وضعیت تکواندوکاران المپیکی گفت: آنها تمرینات خود را به صورت انفرادی پیگیری می‌کنند. قطعاً تمرینی که زیر نظر کادر فنی و در کنار دیگر تکواندوکاران باشد که به یکدیگر کمک می‌کنند بازدهی بیشتری خواهد داشت. مربیان هم ایرادات آنها را تذکر می‌دهند. تمرینات گروهی نسبت به انفرادی مزایای بیشتری دارد به این خاطر که تکواندوکار پس از یک دوره تمرینات انفرادی بی‌انگیزه می‌شود و از نظر روحی روانی افت می‌کند اما با توجه به شرایط فعلی ما چاره‌ای نداریم و همان‌طور که گفتم دیر شروع کردن تمرینات بهتر از این است که ورزشکاران خود را در معرض ابتلا به ویروس قرار دهیم.


مدیر فنی تیم‌های ملی درباره برگزاری رقابت‌های انتخابی در رده نوجوانان در داخل ایران عنوان کرد: این کار هم ریسک بالایی دارد، به این خاطر که هوگوهای الکترونیکی و کلاه‌هایی که دارای سنسور هستند همه به صورت مشترک در اختیار تکواندوکاران قرار می‌گیرد. اگر هوگوها معمولی بود شاید می‌توانستیم به تکواندوکاران بگوییم با هوگوهای خود شرکت کنند اما با توجه به الکترونیکی بودن آنها، این امکان وجود ندارد. اگر هم بخواهیم مسابقه‌ای بدون حضور تماشاگر برگزار کنیم، حداقل هر تیم 10 تا 15 تکواندوکار به همراه کادر فنی در اختیار دارد که این تجمع و استفاده از وسایل مشترک می‌تواند خطرساز باشد.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته