دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1394 - 10:25

تعلیق پروازهای شرکت «ایرفلوت» میان روسیه و مصر

بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی روسیه از تعلیق همه پروازهای خود میان روسیه و مصر از اول دسامبر خبر داد.
کد خبر : 49437

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، شرکت هواپیمایی «ایرفلوت» به‌دنبال سقوط هواپیمای مسافربری روسیه که از «شرم‌الشیخ» عازم «سن‌پترزبورگ» بود، اکنون اقدام به انتقال شهروندان روس از مصر به روسیه می‌کند.


این شرکت هواپیمایی روز گذشته (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایرفلوت» از تاریخ اول دسامبر (10 آذر) همه پروازهای خود میان روسیه و مصر را تعلیق می‌کند و قرار است به‌تدریج از برنامه پرواز هوایی خود میان مسکو و قاهره بکاهد.


در این بیانیه آمده است: امکان دارد این برنامه تا پایان جدول کاری زمستان و یا تا 27 مارس سال 2016 ادامه یابد.


از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: مقام‌های روسیه اعلام کردند همه پروازهای شرکت‌های هواپیمایی مصر به مقصد روسیه از امروز، شنبه، اجازه ورود به حریم هوایی روسیه را نخواهند داشت.


سازمان فرودگاهی مسکو با تایید این خبر اعلام کرد: مقام‌های روسی هیچ توضیح بیشتری درباره ممنوعیت پروازهای هواپیمایی مصر به روسیه ارائه نکردند.


«حسام کمال» وزیر حمل و نقل هوایی مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: این وزارتخانه هنوز به‌طور رسمی در جریان ممنوعیت پروازهای شرکت هواپیمایی مصر به روسیه قرار نگرفته است.


تصمیم به ممنوعیت پروازهای شرکت هواپیمایی مصر به روسیه، پس از آن اعلام شد که روسیه از یک هفته پیش پروازهای این کشور به مقصد مصر را به‌دنبال سقوط هواپیمای ایرباس این کشور در صحرای سینا به‌حال تعلیق درآورد.



انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه و مصر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته