دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1399 - 16:33

رئیس ستاد مشترک ارتش عراق منصوب شد

یک منبع امنیتی در عراق اعلام کرد مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق «عبدالامیر رشید یارالله» را به جای «عثمان الغانمی» که اکنون وزیر کشور دولت الکاظمی است، به ریاست ستاد مشترک ارتش منصوب کرد.
کد خبر : 494340
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سومریه ‌نیوز، یک منبع امنیتی در عراق اعلام کرد مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق «عبدالامیر رشید یارالله» را به جای «عثمان الغانمی» که اکنون وزیر کشور دولت الکاظمی است، به ریاست ستاد مشترک ارتش منصوب کرد.


فرمانده کل نیروهای مسلح عراق همچنین در این دستور «عبدالامیر الزیدی» را به عنوان نایب‌رئیس ستاد مشترک ارتش عراق تعیین کرد.


رشید یارالله، در جریان عملیات آزادسازی استان نینوی و شهر موصل، فرماندهی نیروهای عراقی را بر عهده داشت و از فرماندهان نظامی معروف عراقی است.


همچنین به دستور مصطفی الکاظمی، «عبدالامیر الشمری» به‌عنوان معاون فرمانده عملیات مشترک تعیین شد.


ارتش عراق پس از افزایش تحرکات هسته‌های خاموش داعش با حمایت آمریکا، عملیات‌های متعددی را در استان‌های مختلف آغاز کرده است و تاکنون موفقیت‌های بسیاری کسب کرده و شماری از سرکرده‌های تروریست‌ها را بازداشت یا به هلاکت رسانده است. در آخرین عملیات ارتش عراق به نام «ابطال العراق» در مناطق مرزی و حد فاصل میان دو استان کرکوک و صلاح‌الدین، مساحتی بالغ بر ۷۳۸ کیلومترمربع کاملاً پاک‌سازی شد.


انتهای پیام/4129/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته