دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1399 - 11:16
رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

رکود 3 ساله در ساخت مسیرهای جدید مترو/ فرصت برای اجرای همه طرح‌های مدیریت شهری وجود ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سال باقیمانده شورای شهر دوره پنجم فرصت و منابع برای اجرای همه طرح‌ها وجود ندارد اما اگر شهرداری بتواند در چند حوزه کلیدی موفق باشد می‌تواند نماد دستاوردهای شورا از نظر افکار عمومی باشد.
کد خبر : 494219
2666971.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که یک‌سال تا انتخابات شورای ششم باقی‌مانده است، گفت: در سال پایانی دوره پنجم شورای شهر می‌بایست از اقدامات خود نتیجه‌گیری کرده و مردم این دستاوردها را مشاهده کنند.


وی در ارتباط با لزوم در پیش گرفتن برنامه‌های اولویت‌محور تحقق‌پذیر از سوی شهرداری اظهار کرد: با توجه به تغییرات مکرر در مدیریت شهری و شرایط سخت اقتصادی انتظارات عمومی از اقدامات توسعه‌ای و زیرساختی محقق نشده است و به همین دلیل  برنامه اولویت محور تحقق پذیر از سوی شورا مطرح شد که با استقبال حناچی و همکاران ایشان مواجه شد.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: به‌نظر می‌رسد در سال باقیمانده فرصت و منابع برای اجرای همه طرح‌ها وجود نداشته باشد اما در صورتی‌که شهرداری بتواند در چند حوزه کلیدی موفق باشد می‌تواند نماد دستاوردهای شورا از نظر افکار عمومی باشد.


هاشمی ادامه داد: نوسازی و توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی از طریق تأمین اتوبوس و واگن مترو از حوزه‌هایی است که می‌تواند با افزایش تقاضای سفر در ابتدای سال تحصیلی از ازدحام و شرایط ناایمن برای گسترش بیماری کرونا جلوگیری کند.


وی اولویت دیگر مدیریت شهری را فعالیت مجدد در ساخت مترو عنوان کرد و گفت: با توجه به رکود سه ساله در ساخت مسیرهای جدید، عملیات احداث خطوط 8 تا 11 به سرعت آغاز شود.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ساماندهی وضعیت پسماند نیز اظهار کرد: باید در حوزه پسماند و محیط زیست اجرای طرح جامع پسماند آغاز شده و نسبت به شرایط غیربهداشتی جمع‌آوری و دفن زباله و همچنین رفع معضل مافیای زباله و ساماندهی کودکان کار اقدام شود.


هاشمی ادامه داد: در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده و مسکونی بارگذاری‌ها می‌بایست در اطراف کریدورهای پرظرفیت حمل و نقل عمومی انجام شود. می‌بایست ترافیک و استفاده از خودروهای شخصی کاهش یافته و منابع توسعه سیستم حمل و نقل عمومی تأمین شود.


وی در پایان گفت: البته طبیعی است که بروکراسی حاکم بر شهرداری و سایر دستگاه‌های مرتبط نظیر سیستم بانکی، شورای‌عالی معماری و شهرسازی و ... در برابر ایجاد شتاب در برابر تحقق اولویت‌ها مقاومت کند اما هنر و جسارت مدیران باید به اندازه‌ای باشد که با اراده جدی و ریسک‌پذیری در اولویت فعالیت‌های مدیریت شهری شتاب ببخشند.


انتهای پیام/ 4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته