دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1393 - 11:46

مقام آمریکایی: تهدید گروه «الشباب» علیه مراکز خرید جدی است

مدیر سازمان امنیت کشور آمریکا مردم این کشور را ترغیب کرده است به دنبال تهدیدهایی علیه مراکز خرید در غرب، از جمله یکی از بزرگترین مراکز خرید آمریکا، هوشیار باشند.
کد خبر : 4941

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، «جه جانسون» مدیر سازمان امنیت کشور آمریکا گفت: مردم، تهدید گروه سومالیایی «الشباب» که هوادارانش را تشویق کرده است به مراکز خرید در آمریکا، کانادا و انگلیس حمله کنند، جدی بگیرند.


براساس این گزارش، گروه «الشباب» مسئول حمله سال ۲۰۱۳ به مرکز خرید «ویستگیت» در نایروبی بود که به مرگ ۶۷ نفر انجامید.


«جانسون» افزود: هر بار که سازمانی تروریستی خواستار حمله به نقطه‌ای مشخص می‌شود، باید آن را جدی بگیریم. باوجود این، توصیه من این نیست که مردم به مراکز خریدی که جنگجویان نام برده‌اند، نروند.


در ویدئوی جدید گروه «الشباب» مردی با لهجه‌ای به ظاهر انگلیسی درحالی‌که صورتش به طور کامل پوشیده است، از هواداران می‌خواهد به مراکز خرید آمریکایی یا آن‌هایی که تحت مالکیت یهودیان است، حمله کنند. این مرد به طور خاص بر حمله به مراکز خرید «مینه سوتا» به نام «مال آمریکا» (Mall of America)، «مال وست‌ادمونتون» کانادا، «آکسفورد استریت» لندن و دو مرکز خرید «ویتسفیلد» در لندن تاکید می‌کند.


از سوی دیگر پلیس انگلیس اعلام کرد که آن‌ها در حال ارزیابی محتویات ویدئوی متشر شده هستند. همچنین «مال آمریکا» و «مال وست‌ادمونتون» در بیانیه‌هایی اعلام کردند که درحال اتخاذ تدابیر امنیتی تازه‌ای هستند.


نیروهای پلیس و امنیتی در کانادا، فرانسه و دانمارک به تازگی و به دنبال حملات تروریست‌هایی که از گروه‌هایی همچون «الشباب» و داعش الهام می‌گیرند در وضعیت آماده‌باش هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته