دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1399 - 14:44
محمود شیعی:

وزیر ورزش را از فیفا پنهان نکردیم/ کارشناسان سنگینی قرارداد ویلموتس را مشخص ‌کنند

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: موضوعی را از فیفا پنهان نکردیم، خیلی روراست و راحت گفته‌ایم وزیر ورزش در مجمع ما صاحب رأی نیستند ولی می‌توانند حضور داشته باشند.
کد خبر : 494073
97-09-c23-1342.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، محمود شیعی درباره تغییرات پیش‌نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال که به فیفا ارسال شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش‌نویس قبلی که فرستاده بودند، خب طبیعی بود، ما در آن برنامه زمان‌بندی که برای فیفا فرستاده بودیم دیده بودیم که چه زمان‌بندی برای رفت و برگشت اساسنامه هست و البته فیفا روی یکسری از مسائل بحث کرده بود، فرستاد، در هیئت رئیسه هم مجدداً بحث شد و با همکاری که دوستان دیگر داشتند، الحمدالله مسائل خیلی روان‌تر انجام شد و دیروز برای فیفا ارسال شد و فکر می‌کنم که ان‌شاءالله با نتیجه مثبت برگردد.


وی در واکنش به این موضوع که از کمّ و کیف قرارداد مارک ویلموتس اطلاع داشته که پای آن را امضا کرده، عنوان کرد: بالاخره هیئت رئیسه باید در جریان هر قراردادی قرار بگیرد. قراردادهای قبلی هم همین‌جور بود، در مورد کی‌روش و همین‌طور اسکوچیچ هم هیئت رئیسه در جریان قرار گرفت. طبیعی بود که هیئت رئیسه باید در جریان قرارداد با ویلموتس قرار بگیرد، پارافی که بچه‌ها در صفحه آخر قرارداد به عنوان یک مطلع از این قرارداد انجام دادند.


وی در خصوص مبلغ سنگین قرارداد ویلموتس تصریح کرد: حالا این‌ها تعریف‌هایی است که شما دارید می‌کنید. باید مشخص شود که واقعاً قرارداد سنگین بوده یا نه؟ چه شرایطی داشته؟ این‌ها بحث‌هایی است که حتماً کارشناسان انجام خواهند داد.


عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه بند حق فسخ قرارداد برای طرفین از نگاه مهدی تاج ظرافت بوده و عده‌ای معتقدند اشتباه محض صورت گرفته، تأکید کرد: خواهشاً توضیحات را چون آقای تاج به ریز با مشاور حقوقی که داشتند این کارها را انجام دادند، این‌ها را از او بپرسید. همان‌طور که دیشب هم توضیحات کاملی در این خصوص دادند.


وی درباره کمیته انتقالی فیفا در صورت به تصویب نرسیدن اساسنامه و اینکه موضوع حضور وزیر ورزش و معاونش در مجمع در اساسنامه حل شد یا نه، گفت: در رابطه با کمیته انتقالی که با توجه به آنچه که خواسته‌های فیفا مطابق با آنچه در نظام ما جاری است، جاری شد؛ ان‌شاءالله کار به آنجا نخواهد رسید و فکر نمی‌کنم مشکلی باشد. در خصوص حذف آقای وزیر، درخواست ما این است که آقای وزیر به صورت افتخاری تشریف داشته باشند و فکر می‌کنم که این اتفاق با پیشنهاد ما همراه شده است.


شیعی در خصوص اینکه نماینده فیفا با حضور افتخاری وزیر ورزش در مجمع انتخابی فدراسیون فوتبال مخالف است، اظهار کرد: اصلاً ما از فیفا موضوعی را پنهان نکردیم، خیلی روراست و راحت گفته‌ایم ایشان در مجمع ما صاحب رأی نیستند ولی می‌توانند حضور داشته باشند، به خاطر استفاده‌هایی که ما از دولت در کار خودمان می‌کنیم. خیلی شفاف و راحت با فیفا مکاتبه کرده و نقطه نظرات خود را به آن‌ها گفته‌ایم و آن‌ها هم در جریان هستند که نحوه استفاده ما از این شرایط چگونه خواهد بود ولی اینکه ایشان صاحب حق رأی باشند، این‌طور نیست.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته