دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1399 - 14:10
کلانتری در پیام تبریک روز محیط زیست خبر داد؛

تأمین اعتبار برای حذف منشاء گرد و غبار در کشور/ اجبار وزارت نیرو برای تخصیص آب به تالاب‌ها

رئیس سازمان محیط زیست گفت: دولت یازدهم و دوازدهم در سال‌های اخیر اهمیت نسبتا خوبی به حفظ محیط زیست داده است به شکلی که اولین موضوعی که در دولت دوازدهم تصویب شد، تخصیص منابع آبی به تالاب‌های کشور بود.
کد خبر : 493869

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در پیامی ویدیویی ضمن تبریک روز محیط زیست و اظهار کرد: امروز محیط زیست جهانی از مشکلات زیادی رنج می‌برد که بزرگترین آن‌ها گرم شدن کره زمین، در معرض تهدید قرار گرفتن گونه‌های جانوری، گیاهی و دریایی، فرسایش‌های خاکی، آبی و ژنتیکی است.


وی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم در سال‌های اخیر اهمیت نسبتا خوبی به حفظ محیط زیست داده است، تاکید کرد: اولین موضوعی که در دولت دوازدهم تصویب شد، تخصیص منابع آبی به تالاب‌های کشور بود. ما هیچ وقت تخصیص‌ آب برای تالارها را به رسمیت نشناخته بودیم. پس از تصویب قانون توزیع عادلانه آب در سال ۱۳۶۱ ،هیچ زمانی وزارت نیرو خود راملزم نمی‌دانست که به تالاب‌های کشور آب تخصیص دهد.  امروز ما ۳۸ تالاب را تخصیص آب دادیم و ان‌شاء الله ۳۴ تالاب دیگر را تا پایان سال جاری تخصیص آب خواهیم داد. در مورد تالاب‌های باقی‌مانده که میزان اندکی است برای سال آینده خواهد بود.


کلانتری ادامه داد: در این مدت تمام مناطق منشاء خیزش گرد و غبار در کشور شناسایی شدند و ما حدود ۳۳ میلیون هکتار از اراضی ۱۶۴ میلیون هکتاری خود را منشاء خیزش گرد و غبار تشخیص دادیم که مبارزه با این منشاء از محل صندوق توسعه آغاز شده است به شکلی که در سه سال گذشته از این محل حدود ۳۰۰ میلیون دلار ارز تخصیص داده شده و برای مهار گرد و غبار و امروز ما می‌توانیم مدعی باشیم که بیش از ۶۰ درصد از گرد و غبار با منشاء داخلی را توانستیم مهار کنیم و مابقی نیز تا سه سال آینده باید مهار شود. یکی از فاکتورهای توسعه پایدار حفظ حقوق نسل‌های بعد است.


انتهای پیام/4148


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته