دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمدرضا شرف‌الدین در گفتگو با آنا:

«فرزند صبح» را برای پرده عریض سینما ساخته‌ایم/ توزیع یکباره آن به شکل آنلاین ظلم به فیلم است

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «فرزند صبح» گفت: قرار بود فیلم را در نسخه جدیدش در جشنواره جهانی فجر امسال روی پرده ببریم که متاسفانه این دوره از جشنواره لغو شد. فیلم آماده است و عدم نمایش آن نیز جز کرونا و تعطیلی فعلی سینما دلیل دیگری ندارد.
کد خبر : 493640
IMG18155571.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سینمای ایران بعد از گذشت چندین سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز هم نتوانسته در برابر برخی سوژه‌ها و شخصیت‌ها چهره درخشانی از خود نشان دهد و دست پر باشد.


حضرت امام خمینی(ره) و رهبری انقلاب تا حوادث دیگر حول آن به ندرت توانسته نقش پررنگی در سینمای ما داشته باشد و لااقل جای خالی پرتره‌ای مقبول از آن زیادی حس می‌شود.


«فرزند صبح» از اندک تولیدات سینمایی است که در سال 1389 توسط بهروز افخمی ساخته شد و نمایشی از برهه‌ای از زندگی حضرت امام (ره) را به تصویر کشید. فیلم البته بعد از حواشی بسیار، سال گذشته نسخه‌ تازه‌ای از آن را بالاخره آماده اکران کرد. نسخه‌ای که کیفیت راضی‌کننده‌ای دارد اما فعلا نتوانسته وارد نمایش عمومی شود.


قرار بود نسخه جدید «فرزند صبح» را در جشنواره جهانی فجر99 رونمایی کنیم


محمدرضا شرف‌الدین، تهیه‎کننده «فرزند صبح» درباره تکلیف اکران عمومی و حتی آنلاین این پروژه سینمایی به خبرگزاری آنا گفت: ما می‌خواستیم فیلم «فرزند صبح» را در سینماها اکران کنیم و برنامه‌ریزی جدی هم داشتیم اما به شیوع کرونا و بسته شدن سینماها برخوردیم. وگرنه فیلم آماده است و عدم نمایش آن نیز جز کرونا و تعطیلی فعلی سینما دلیل دیگری ندارد.


فیلم فرزند صبح


وی افزود: حتی قرار بود «فرزند صبح» را در نسخه جدیدش در جشنواره جهانی فجر امسال روی پرده ببریم که متاسفانه این دوره از جشنواره نیز لغو شد.


این تهیه‌کننده همچنین تأکید داشت: برای اکران این فیلم سینمایی آن هم بعد از چندین سال، نقشه راه خاصی داریم ولی بالاخره باید منتظر شرایط جدید آغاز به کار سینماها باشیم.


«فرزند صبح» برای پرده عریض سینما ساخته شده است


وی اعتقاد داشت: این را قطعا می‎گویم که «فرزند صبح» برای پرده عریض سینما ساخته شده است و اینکه یکباره بخواهد سر از سینمای آنلاین درآورد به واقع ظلم به فیلم خواهد بود.


شرف‌الدین تصریح کرد؛ سینمای آنلاین حداقل برای این جنس از سینما طرح مطمئنی نیست و شاید هنوز هم زیرساخت‌های لازم و تأمینی را ندارد. ممکن است یکباره سر از قاچاق درآورد. حداقل در گام اول برنامه‌ریزی ما اکران «فرزند صبح» روی پرده سینماهاست.


فیلم فرزند صبح


گفتنی است؛ «فرزند صبح» به کارگردانی و نویسندگی بهروز افخمی به زندگی امام خمینی (ره) در دوران کودکی و تا هفت‌سالگی می‌پردازد و بخشی از آن نیز دستگیری ایشان در پانزده خرداد را روایت می‌کند.


هديه تهرانی، آتيلا پسيانی، عبدالرضا اكبری، محمدرضا شريفی نيا، الیکا عبدالرزاقی، هادی حيدری، آرمان ايران پور و ... به عنوان بازيگر در آن ایفای نقش داشته‌اند. این فیلم در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با واکنش‌های مختلف روبرو شد و نهایتا بهروز افخمی سال گذشته از نسخه جدید آن رونمایی کرد.


انتهای پیام/4143/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته