دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کشتی آرای: بازار طلا آرام است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر پیش بینی کرد بازار طلا و سکه طی ماه آینده آرام و باثبات باشد.
کد خبر : 49353

محمد کشتی‌آرای که در نمایشگاه مطبوعات حضور داشت،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه اکثر اقتصاددانان قیمت طلا را با ثبات در کشور پیش‌بینی کرده‌اند، افزود: اگر چه تاثیر قیمت طلا از ارز همیشه وجود داشته است، یکی از عوامل موثر بر این بازار قیمت جهانی است که با توجه به ثبات اقتصادی در دنیا به نظر می‌رسد بازار طلا نیز با ثبات باشد.


وی تصریح کرد: اکنون بسیاری از مردم علاقه‌مندند درباره وضع طلا در میان‌مدت و کوتاه‌مدت اطلاعات داشته باشند و من باید بگویم که این بازار روزهای آرامی را سپری خواهد کرد.


کشتی‌آرای درباره تاثیر کاهش دو درصدی نرخ سود سپرده‌های بانکی بر بازار طلا نیز گفت: مطرح شدن این موضوع برای چند روز در بازار تاثیر داشت. البته تاثیر کاهش سود به طور مستقیم بر روی بازار طلا نبود.


رئیس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: طی چند روز تاثیرپذیری بازار از خبر کاهش سود سپرده‌های بانکی را شاهد بودیم و در این مدت بسیاری از سرمایه‌ها به سمت بازار ارز رفت.


وی با تاکید بر اینکه نوسان در بازار ارز قیمت طلا را نیز دچار نوسان می‌کند، عنوان کرد: در دو سه روز پایانی هفته بحث سود سپرده‌های بانکی منتفی اعلام و این امر موجب شد بازار دوباره به حالت اولیه خود باز گردد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته