دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1394 - 13:48

نارضایتی پادشاه اردن از بی‌اعتمادی میان روسیه و غرب

پادشاه اردن روسیه را عامل کلیدی در حل بحران سوریه دانست و ورود نظامی این کشور را در این بحران، فرصتی برای حل آن توصیف کرد.
کد خبر : 49347

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، «عبدالله دوم» پادشاه اردن مبارزه با گروه داعش را نوعی «جنگ جهانی سوم» خواند و گفت: اقدام مشترک در سوریه ایجاد جبهه واحد علیه گروه داعش را میسر می‌کند.


پادشاه اردن همچنین خواستار اتحاد بین‌المللی علیه گروه داعش شد.


در اواخر اکتبر گذشته اردن و روسیه موافقت‌شان را با هماهنگی عملیات نظامی خود علیه گروه داعش در سوریه اعلام کردند. پادشاه اردن حضور نظامی روسیه در سوریه را واقعیتی انکارناپذیر دانست و خواستار اتحاد و هماهنگی بیشتر با روسیه در نبرد با گروه داعش شد.


«عبدالله دوم» افزود: حضور و نقش روسیه در حل بحران سوریه کلیدی است، زیرا رهبران مسکو کسانی هستند که می‌توانند نقش سوریه را در آینده این کشور تضمین کنند.


وی که کشورش از اعضای ائتلاف بین‌المللی مبارزه علیه داعش به رهبری آمریکا است، از بی‌اعتمادی و «روحیه جنگ سرد» که به‌تازگی میان غرب و روسیه به‌وجود آمده است، ابراز نارضایتی کرد و افزود: امروز وقت آن فرارسیده است تا اختلافات کنار گذاشته شوند و رابطه جمعی جدیدی به‌وجود آید.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته