دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1399 - 12:17
مدیرکل موزه‌های میراث فرهنگی:

برای کمک به موزه‌های خصوصی تسهیلات کم‌بهره در نظر گرفته شده است

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی میراث فرهنگی کشور گفت: درصدد هستیم وامی با کمترین بهره ممکن که دولت می‌تواند اختصاص دهد برای موزه‌ها در نظر بگیریم تا بتواند در این شرایط به اوضاع مدیریت موزه‌ها کمک کند.
کد خبر : 493460
c35ebf9238abb673a6c1ab5d2e0c54be.jpg

محمدرضا کارگر در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گفت: به تعدادی از موزه‌های خصوصی کشور قبل از شروع سال جاری کمک‌های بلاعوضی داشتیم که به‌حساب آن‌ها واریز شد البته این کمک‌ها شرایطی داشت و شامل همه آن‌ها نشده و این کار برای آن‌هایی که مشمول این کمک‌ها بودند انجام شد.


وی افزود: الان درصدد هستیم وامی با کمترین بهره ممکن که دولت می‌تواند اختصاص دهد برای این موزه‌ها در نظر بگیریم تا بتواند در این شرایط به اوضاع مدیریت موزه‌ها کمک کند.


مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی میراث فرهنگی کشور  توضیح داد: قطعاً این نوع کمک‌ها  آن‌هایی نیست که رضایت کامل موزه‌داران را فراهم آورد ولی در شرایطی که  در حال حاضر در آن قرار داریم این حداکثر کاری بوده است که ما انجام می‌دهیم.


وی تأکید کرد: موزه‌داران بخش خصوصی می‌دانند که به‌عنوان یک رسالت به این کار می‌پردازند و ازآنجاکه هیچ‌گاه درامد آن‌ها تأمین هزینه‌هایشان را نداشت و آن‌ها بر اساس عشق و علاقه و احساس مسئولیتی که داشتند به این کار وارد شدند و ما هم برای این‌گونه فعالیت‌ها سپاسگزار آن‌ها هستیم.


کارگر عنوان داشت: البته تأمین و اعطای این تسهیلات از اختیارات ما در میراث فرهنگی نیست و ما فقط پیشنهاد داده و پیگیری‌های مربوطه را انجام می‌دهیم و سازمان برنامه‌وبودجه باید این اعتبارات را در نظر بگیرد.


وی تصریح کرد: سازمان برنامه‌وبودجه هم با یک نیاز گسترده در کشور روبرو هستند و این مشکل در همه جای جهان ایجادشده و مختص کشور ما نیست و باید با صبوری و تحمل و کمک و همراهی با یکدیگر از این شرایط عبور کنیم.


انتهای پیام/4145


انتهای پیام/

برچسب ها: تسهیلات موزه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته