دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1394 - 11:44

«جان جهادی» در سوریه هدف حمله آمریکایی‌ها قرار گرفت

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد نیروهای این کشور در حمله‌ای هوایی یکی از جنگ‌جویان داعش به‌نام «جان جهادی» را هدف قرار دادند.
کد خبر : 49319

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری نبی‌بی‌سی»، «پیتر کوک» سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای آمریکایی روز گذشته (پنج‌شنبه) به شهر «رقه» سوریه حمله‌ای هوایی انجام دادند که در این حمله «محمد اموازی» معروف به «جان جهادی» هدف قرار گرفت.


در این بیانیه آمده است: «اموازی» شهروند انگلیسی است و در ویدئوهایی مشاهده شده است که وی عامل قتل «استیون ساتلاف» و «جیمز فولی» خبرنگاران آمریکایی، «عبدالرحمان کاسیگ» امدادگر آمریکایی، «دیوید هینز» و «الن هنینگ» امدادگران انگلیسی، «کنجی گوتو» خبرنگار ژاپنی و شمار دیگری از گروگان‌ها بوده است.


همچنین یک منبع آگاه در وزارت دفاع آمریکا گفت: حمله به اتومبیل حام «اموازی» پس از ردگیری دقیق آن در بازه زمانی مشخصی انجام شد.


«اموازی» شهروند انگلیسی متولد کویت نخستین‌بار در یکی از ویدئوهای داعش در حال بریدن سر «جیمز فولی» خبرنگار آمریکایی دیده شده بود. اعضای سابق داعش می‌گویند که «جان جهادی» دو سال و نیم پیش برای نخستین‌بار وارد سوریه شد.


تاکنون درباره سرنوشت وی پس از این حمله، خبری منتشر نشده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته