دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1394 - 11:18

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری: روحانی طی یک هفته 2 دعوت‌نامه از پاریس دریافت کرده است

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری از ارسال دومین دعوتنامه فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه، برای رئیس‌جمهوری کشورمان خبر داد و گفت: اصرارجهانی بر حضور ایران در نشست وین درباره سوریه، آغاز تعاملی جدید برای تحکیم ثبات و آرامش منطقه‌ای است.
کد خبر : 49316

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توئیتر، در آستانه سفر رئیس‌جمهوری به دو کشور اروپایی ایتالیا و فرانسه، این سفرها را نخستین گام در تعاملات فرامنطقه‌ای ایران توأم با تبیین جهانی رویکردهای فرهنگ اعتدال، تعامل، گفت‌وگو و همکاری‌های جهانی در حوزه اقتصاد و محیط زیست دانسته است.


ابوطالبی در نوشته خود تأکید کرده است: ژئوپولیتیک جدید برآمده ازبرجام، صرفا راهبردی منطقه ای و استوار بر قدرت مستحکم ایران در منطقه نیست، بلکه نماد استعلای ایران درعرصه جهانی است.


وی همچنین نوشته است: دیپلماسی ویژه ایران، باهدایت و تعامل رئیس‌جمهوری، ملزومات جدید حضور ایران درعرصه جهانی درابعاد سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی را رقم زده است.


معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری در ادامه نوشته خود آورده است: لذا روحانی اکنون به فراتر از منطقه می‌نگرد، چراکه اصرار جهانی بر حضور ایران در وین (برای حل و فصل بحران سوریه)، آغاز تعاملی جدید برای تحکیم ثبات و آرامش منطقه‌ای است. رئیس‌جمهوری در این رویکرد و برای تحکیم و توسعه تعاملات استراتژیک ایران و اروپا، سفر اروپایی خود را از ایتالیا آغاز و پس ازدیدار با پاپ به فرانسه خواهد رفت. سخنرانی روحانی در یونسکو نیز تبیین قدرت فرهنگی ایران بر پایه های دین‌باوری، دموکراسى، ارزش‌مداری و خشونت‌ستیزی درجمع رهبران جهانی است.


ابوطالبی این سفر را با برگزاری سومین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده‌گاز که قرار است روز دوم آذرماه در تهران برگزار شود، هم راستا دانسته و تصریح کرده است رئیس‌جمهوری پس از این سفر و درتداوم تبیین دیدگاه‌های فرامنطقه‌ای خود، رئیس و میزبان سران مجمع کشورهای صادرکننده گازGECF است.


سفیر پیشین کشورمان در ایتالیا و اتحادیه اروپایی این همایش را «گامی بلند» در راستای سیاست‌گذاری‌های جهانی انرژی کشورمان، که باحضور سران بسیاری ازاین کشورها و درچارچوب GECF درتهران شکل خواهد گرفت، نامید


ابوطالبی همچنین از دریافت دومین دعوتنامه از سوی فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه، برای رئیس‌جمهوری کشورمان خبر داده و نوشته است: اما دعوتنامه جدید فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه، برای حضور روحانی در کاپ 21 پاریس، با حضورسران کشورهای بزرگ دنیا، وجه دیگر این رویکرد جهانی است.


به نوشته ابوطالبی کنفرانس تغییرات آب وهوا (COP21) که یک هفته پس ازنشست سران مجمع کشورهای صادر کننده گازGECF در پاریس برگزارمی‌شود، می‌خواهد روحانی پیام‌آور اندیشه‌های نوین در این عرصه جهانی باشد.


ابوطالبی با این جمله مطلب خود را به پایان رسانده است: این روزها رئیس‌جمهوری به عنوان نماینده ملت پرافتخارایران، درگیر تعاملات فراملی در عرصه‌های بین‌المللی برای رقم زدن آینده‌ای درخشان است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته