دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1394 - 11:31

رژیم صهیونیستی مذاکرات با اتحادیه اروپا را تعلیق کرد

رژیم صهیونیستی که درباره اوضاع فلسطین اشغالی با اتحادیه اروپا مذاکره می‌کرد، در واکنش به اعتراض اتحادیه درباره شهرک‌سازی‌های تازه این رژیم، این گفت‌وگوها را تعلیق کرد. دولت صهیونیستی چند روز پیش طرحی را پس از تایید اولیه ارایه کرد که طبق آن طی 15 سال نزدیک 2200 خانه در شهرک‌های یهودی‌نشین شرق «رام‌الله» در کرانه باختری ساخته می‌شود.
کد خبر : 49312

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از تارنمای «تایمز اسراییل»، در پی تصمیم تازه اتحادیه اروپا برای برچسب زدن به محصولات تولیدشده در شهرک‌های صهیونیست‌نشین، فرستاده این نهاد مورد سرزنش رسمی اسراییل قرار گرفت و معاون وزیر امور خارجه اسراییل تاکید کرد گفت‌وگو با اروپایی‌ها درباره دعوای اسراییل و فلسطینیان صورت نخواهد گرفت.


به گزارش این تارنما، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد این رژیم از چند گروه مربوط به مساله فلسطین خارج می‌شود.


وزارت امورخارجه افزود: حضور در کمیته فرعی دیپلماسی، کمیته فرعی حقوق بشر و سازمان‌های جهانی را تعلیق می‌کنیم. طبق برنامه، در کمیته‌های فرعی دیگر شرکت خواهیم داشت. واضح است که به منافع اسراییل آسیب نمی‌زنیم.


به نوشته تایمز اسراییل، «زیپی هوتولی» معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، گفت: برای اروپایی‌ها بسیار اهمیت دارد که در گفت‌وگو‌های مربوط به دعوای اسراییل- فلسطینی‌ها شریک باشند و ما در این گفت‌وگوها شرکت داشته باشیم اما با توجه به رفتار اخیر، تصمیم گرفتیم تمام گفت‌وگوهای مربوط به این مساله را به عقب بیندازیم.


«لارس فابورک اندرسون» سفیر اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه برای دریافت سرزنش رسمی به وزارت امورخارجه این رژیم فراخوانده شد.


به نوشته تایمز اسراییل، روز چهارشنبه شورای اروپا تصمیم گرفت به محصولات تولید‌شده در شهرک‌های صهیونیستی که شامل بلندی‌های جولان و بیت‌المقدس شرقی نیز می‌شود، برچسب بزند؛ اقدامی که از نارضایتی اتحادیه اروپا از شهرک‌سازی در سرزمینی حکایت دارد که فلسطینان برای دولت مستقل آینده در نظر گرفته‌اند.


فابورک-آندرسن تاکید کرد این راهنمای تازه «یک افزوده تکنیکی کوچک به قوانینی است که مدت‌های طولانی وجود داشته است: مدیریت تجاری میان محصولاتی که از اسراییل از درون مرزهای 1967 صادر می‌شود و محصولاتی که از آن سوی خط سبز می‌آید».


وی گفت مایل است تصریح کند «این اقدام، به معنی بایکوت نیست».


وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی به اتحادیه اروپا هشدار داد این اقدام به روابط دوجانبه آسیب خواهد زد و بروکسل را به تبعیض علیه اسراییل متهم کرد.


«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای اعلام کرد اقدام اتحادیه اروپا «مزورانه و تبعیض‌آمیز است و در حالی اسراییل را هدف قرار می‌دهد که 200 جنگ دیگر در سراسر جهان جریان دارد».


نتانیاهو گفت: اسراییل اقتصادی قوی دارد و توان تحمل این تصمیم را دارد. قربانیان این اقدام در واقع کارگران فلسطینی شاغل در کارخانه‌های اسراییلی (در آن سوی خط سبز) خواهند بود. اتحادیه اروپا باید شرم کند.


به نوشته تایمز اسراییل، اتحادیه اروپا از این اقدام دفاع کرد و گفت این تصمیم یک مورد تکنیکی است نه سیاسی و برای تسهیل قوانین در سرزمین‌ کشورهای عضو تنظیم شده است.


«والید دومبروسکیس» معاون رئیس کمیسیون اروپا، گفت: کمیسیون راهنماهایی به کشورهای عضو و عاملان اقتصادی ارائه می‌دهد تا از یکدست بودن قوانین در توضیح مبدا محصولات شهرک‌های اسراییلی اطمینان حاصل شود.


این نشریه صهیونیستی به نقل از «موشه یعلون»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، نوشت: این، حرکتی شرم آور در حمایت از تروریست‌ها و پشتیبانان آنهاست.


وی گفت: حتی اگر برخی کشورهای اروپایی با دولت اسراییل بر سر مساله قلمرو (فلسطین) و آینده آن اختلافی دارند، تصمیم‌گیری برای برچسب‌زنی، آشکارا یک تزویر است.


«اسحاق هرتزوگ»، رهبر جناح مخالف از حزب میانه‌رو «اتحاد صهیونیست»، این حرکت را با تصمیم 40 سال پیش سازمان ملل متحد که صهیونیسم را با نژادپرستی برابر دانسته بود، مقایسه کرد و به نقل از پدر خود، «چیم هرتزوگ»، که آن زمان سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد و سپس رئیس این رژیم شد، ادامه داد: این تصمیم بر اساس نفرت، دروغ، و جهالت و عاری از هرگونه ارزش اخلاقی است. برای ما، برای قوم یهود، این چیزی جز یک ورقه کاغذ نیست و با همین مبنا نیز با آن برخورد می‌کنیم.


به نوشته تایمز اسراییل، سازمان آزادیبخش فلسطین از تصمیم اتحادیه اروپا به عنوان گامی مثبت استقبال کرد و افزود که این اقدام، کافی نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته