دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1393 - 09:11

دیدار وزرای امورخارجه ایران و آمریکا در ژنو + تصاویر

در سومین روز از دور جدید مذاکرات هسته‌ای، وزیر امورخارجه آمریکا که به به ژنو سفر کرده است، با وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 4931

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، «جان کری» وزیر امورخارجه به همراه «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا در دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه کشورمان و «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی به رایزنی پرداختند.


براساس این گزارش، ملاقات مقام‌های ایرانی و آمریکایی که عصر روز گذشته (یکشنبه) انجام شد، 2 ساعت و نیم طول کشید


همچنین رایزنی‌های دوجانبه ایران و آمریکا در سطح وزرای خارجه امروز (دوشنبه) نیز در شهر ژنو ادامه یابد که هنوز زمان آن اعلام نشده است.


قرار است امروز (دوشنبه) رایزنی‌های دوجانبه بین هیأت مذاکره کننده ایران با روسیه و آمریکا برگزار شود.


این مذاکرات در روزهای گذشته در سطح معاونان وزارت امورخارجه دو کشور و با محور گفت‌وگو بر سر موضوعات فنی در برنامه هسته‌ای ایران با هدف نزدیک شدن به توافق نهایی برگزار شد و در جریان است.



پیش از دیدار مقام‌های ایرانی و آمریکایی در ژنو، وزیر امورخارجه کشورمان در مصاحبه‌ای گفت: ایران توافق «مبهم و ناقص» را نخواهد پذیرفت و تأکید کرد که در صورت ادامه تحریم‌ها، به دست آمدن توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی بسیار مشکل است.


ایران و گروه ۱+۵ روز ۲۴ نوامبر توافق کردند که مذاکرات را تا پایان ماه ژوئن ۲۰۱۵ ادامه دهند، اما قرار شد توافق کلی ظرف حداکثر چهار ماه (اواخر ماه مارس) به دست آید و بقیه فرصت صرف توافق بر سر جزئیات شود.



این در حالی است که چندی پیش آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی با دومرحله‌ای بودن توافق مخالفت کرد و وزیر امورخارجه نیز با استقبال از اظهارات ایشان گفت که توافق‌های کوچک، مقطعی و جداگانه به‌نفع کشور و مذاکره‌کنندگان نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته