دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1393 - 09:43

نیویورک‌تایمز: رقابت سایبری ایران با آمریکا/ ایران پیش از حمله سایبری آمریکا واکنش نشان می‌دهد

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نوشت سندی به تازگی از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا درباره توانمندی‌های سایبری ایران منتشر شده است که حاکی از اعتراف این سازمان به توانمندی سایبری ایران می‌باشد.
کد خبر : 4929

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود می‌نویسد اسنادی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد آمریکا و ایران به موازات یکدیگر از حملات سایبری علیه یکدیگر استفاده کرده و طی سال‌های اخیر به این امر شتاب بخشیده‌اند.


در این سند که در 13 آوریل 2013 برای «کیث الکساندر»، مدیر وقت آژانس امنیت ملی آمریکا نوشته شده است و در آن توضیحاتی آمده‌است درباره اینکه ایران چگونه یک سال قبل از تدارک آمریکا برای انجام جاسوسی‌های رایانه‌ای یا حملات سایبری به شبکه‌های رایانه‌های ایرانی موفق به کشف شواهدی دال بر حملات جدید شده است.


نیویورک‌تایمز می‌نویسد آمریکا و انگلیس پس از آن با یکدیگر همکاری کردند تا آسیب‌های احتمالی ناشی از دست‌یابی ایران «به ابزارهای سو‌ءاستفاده از شبکه‌های رایانه‌ای‌» را مهار کنند.


سند مورد اشاره نیویورک‌تایمز اولین بار توسط پایگاه افشاگر «اینترسپت» بصورت آنلاین منتشر شد که در آن نوشته بود حملات سایبری آمریکا علیه ایران باعث شده است این کشور به توانمندی‌های سایبری بالایی برای آغاز این حملات دست یابد. نیویورک‌تایمز می‌نویسد آژانس امنیت ملی آمریکا برای اولین بار در این سند اعتراف کرده که حملات آمریکا علیه زیرساخت‌های هسته‌ای ایران با آغاز چرخه‌ای از اقدامات تلافی‌جویانه، رقابت رایانه‌ای بین ایران و آمریکا را کلید زده است. «مایکل راجرز»، مدیر جدید آژانس امنیت ملی آمریکا اخیراً اعلام کرده اولین وظیفه او این است که با بالا بردن هزینه این حملات برای روسیه، چین و ایران از وقوع آن‌ها جلوگیری کند.


یک مقام سابق اطلاعاتی آمریکا که سند منتشر شده آژانس امنیت ملی آمریکا را دیده می‌گوید: «این نشان می‌دهد ما برای فهمیدن نحوه جلوگیری از این حملات چقدر عقب هستیم».


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته