دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1399 - 10:31
روحانی در ستاد ملی مقابله با کرونا:

تعداد مبتلایان جدید به کرونا مردم را نگران‌ نکند/ بازگشایی مساجد و پاساژ‌ها در سراسر کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

رئیس جمهور از بازگشایی مساجد و پاساژ‌های سراسر کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد.
کد خبر : 492756
حسن2.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حسن روحانی در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز با شرایط جدیدی در دوران کرونا مواجه هستیم که شاید برای سال‌ها ادامه یابد. زندگی ما محدود شده و بخشی از آن مجازی شده است. ما دیگر به این زودی‌ها نمی‌توانیم به هم می‌رسیم با یکدیگر دست بدهیم. 


وی افزود: ما مثل گذشته که 10 و 20 نفر دور هم بنشینیم و گل بگوییم و گل بشنویم برای ماه‌ها این کار را باید ترک کنیم. کسی که مبتلا به این ویروس شد باید بگوییم خود را قرنطینه کنند. این دوران از اسفند و فروردین سخت‌تر است زیرا آن موقع بسیاری علائم بیماری مثل سرفه را داشتند اما الان شکل بیماری عوض شده و برخی نشانه‌های بالینی ندارند. 


روحانی تصریح کرد: کار ما امروز یک مقداری سخت‌تر از گذشته شده است. خیلی چیزها در جامعه ما در حال تغییر و تحول است. برخی از اقشار در کشور ما قهرمان‌ساز بودند؛ امروز قهرمانان جامعه ما در قدم اول آن‌هایی هستند که در بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند.


وی ادامه داد: در چند ماه اخیر کشور در شرایط ویژه‌ای به‌‌ سر می‌برد و با شروع فصل تابستان سفرها تفریحی و زیارتی زیاد می‌شود و این شرایط کشور را سخت‌تر می‌کند، ما نمی‌گوییم سفر نکنید ولی مسافرت و فاصله و زندگی با کرونا با احتیاط کامل باشد و مردم از آمار ابتلا جدید نگران نشوند.


رئیس جمهور با تأکید بر اینکه اگر تعداد بیماران زیاد شود، امکان دارد دوباره محدودیت‌ها بازگردد، عنوان کرد: تعداد تخت‌های خالی و آی.سی.یو در کشور بسیار خوب است، ولی اگر اشغال تخت‌های بیمارستانی زیاد شود باید مراقبت‌ها افزایش یابد.


روحانی با اشاره به اینکه مشکلات تجهیزات بیمارستانی و ماسک و دستکش در کشور و بیمارستان‌ها اصلاً وجود ندارد، یادآور شد: روحیه پزشکان کشور بسیار بالاست و اگر مردم از محدودیت‌ها حمایت کنند، ایران در مقابله با کرونا سربلند بیرون می‌آید.


وی به مصوبات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: محدودیت زمانی مراکز تجاری و پاساژ‌ها که ساعت کاری آنها تا 18 عصر بود برداشته شد.


روحانی با بیان اینکه برخی مصوبات دیگر به جمع بندی نرسید، ادامه داد: محدودیت برگزاری نماز روزانه در مساجد کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برداشته شد.


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته