دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1394 - 15:04

معصومه ابتکار در پاسخ به آنا: نظارت بر آنتن‌های موبایل ضروری است

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در حاشیه دیدار از غرفه آنا، نظارت بر آنتن‌های موبایل را ضروری دانست.
کد خبر : 49273

خانم ابتکار در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی آنا که با وجود خطرات آنتن های موبایل، آیا سازمان حفاظت از محیط زیست آگاهی و نظارتی بر نصب آنتن های موبایل دارد یا نه گفت: آنتن های BTS تحت نظر وزارت ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات رادیوئی و همینطور بخش مقررات امواج سازمان انرژی اتمی قرار دارد. این دو دستگاه مسئولیت مستقیم نظارت بر عملکرد همه دستگاههایی که امواج تولید می‌کنند، دارند.


معاون رئیس جمهور افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در حال حاضر هنوز مسئولیت مستقیمی در مورد این آنتن ها ندارد، ولی به صورت غیرمستقیم در دولت یازدهم تلاش هایی کرده ایم و خواستار نظارت شده ایم. از شوراهای شهر هم خواسته ایم به این موضوعات ورود کنند.


رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در پاسخ به اینکه آیا به مشکلات این آنتن ها واقف هستند گفت: ما تاکیدمان بر رعایت استانداردها است. این استاندارد ها باید در نصب و حفظ فواصل معین در سکونت‌گاه ها رعایت شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، آنتن های BTS مدت زمان زیادی است که ایجاد مشکلاتی کرده است. در جاهایی این آنتن ها موجب ایجاد مزاحمت هایی برای اهالی محله هایی مانند گیشا در تهران شده بودند و مردم محلی به نصب این آنتن ها اعتراض داشتند. در عین حال برخی از کارشناسان بر این باورند که اگر استانداردهای معین رعایت نشوند، این آنتن ها می‌توانند سلامتی شهروندان را به خطر بیاندازند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته