دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تلویزیون روسیه نقشه اژدرهای هسته‌ای سری این کشور را لو داد

کانال یک تلویزیون روسیه نقشه‌های سلاح سری این کشور را تصادفاً را به نمایش گذاشت.
کد خبر : 49253

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، کاخ کرملین اذعان کرد که یک کانال تلویزیونی روسی به اشتباه نقشه‌های نظامی سری را لو داده است.


به نوشته گاردین، کانال یک تلویزیون روسیه و شبکه NTV تصادفاً تصویری از یک نظامی عالی‌رتبه روس را در جریان دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در شهر سوچی از زاویه‌ای نشان دادند که نقشه اژدرهای هسته‌ای آن کشور در معرض دید عموم قرار گرفت. این دو تلویزیون هر دو در کنترل دولت روسیه قرار دارند.


در تصاویر به نمایش درآمده اسناد محرمانه‌ای شامل طرح‌ها و جزئیات یک سیستم تسلیحاتی موسوم به Status-6 بود که شرکت سازه‌‌های زیردریایی روبین مستقر در سنت پترزبورگ آن را طراحی کرده است. بر اساس این گزارش، در اسناد به‌نمایش درآمده به وضوح می‌توان خواند که این اژدرهای هسته‌ای که از زیردریایی شلیک می‌شوند «نواحی به شدت آلوده به رادیواکتیویته تولید می‌کنند تا آن نواحی برای مدتی طولانی از لحاظ نظامی یا اقتصادی نامناسب باشند.».


این تصاویر روز دوشنبه در جریان دیدار ولادیمیر پوتین با مقامات عالی‌رتبه ارتش روسیه در شهر سوچی در ساحل دریای سیاه گرفته شده بود و روز سه‌شنبه به نمایش درآمد. تصاویر اسناد محرمانه در این فیلم‌ها برای چند ثانیه پخش شد و بعد حذف شد، اما این تصاویر هنوز در چندین وبسایت موجود است و در فضای مجازی به نحو گسترده‌ای منتشر شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته