دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1399 - 15:17

افزایش موج اعتراضات به قتل جوان سیاه‌پوست/ یک معترض کشته شد + ویدئو

اعتراض سیاه‌پوستان آمریکا به قتل جوان غیرمسلحی که به دست افسر پلیس این کشور به‌طرز فجیعی خفه شد و به قتل رسید؛ باعث کشته‌شدن یک معترض شده است.
کد خبر : 492517
GettyImages_1215377192.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، اعتراضات خیابانی به قتل «جرج فلوید» به دست پلیس آمریکا باعث شد تا یک نفر بر اثر تیراندازی در شهر «مینیاپولیس» کشته شود. این مرد در حالی که زخمی روی زمین در پیاده‌رو افتاده بود، پیدا و به بیمارستان منتقل شد که در آنجا جان باخت. یک مظنون در این ارتباط بازداشت شده است.


پلیس آمریکا تأیید کرد در حال بررسی این فرضیه است که وی به دست صاحب یک امانت‌سرا که به دلیل سرقت به مقتول مظنون بود، کشته شده است.


یک مقام ارشد پلیس منطقه درگیری‌ها میان معترضان و پلیس را که در حاشیه آن گزارش‌هایی از دزدی و آتش زدن منتشر شده است، مایه دل‌شکستگی دانست و به رسانه‌ها گفت: امشب، شبی متفاوت از اعتراضات نسبت به شب قبل از آن بود.


شهردار مینیاپولیس از مردم خواست نگذارند تراژدی قتل مرد سیاه‌پوست، تراژدی‌های بیشتری را رقم بزند و فرماندار مینه‌سوتا هشدار داد وضعیت اطراف محل حادثه قتل مرد سیاه‌پوست که به محل اعتراضات تبدیل شده، به‌شدت خطرناک است. وی از مردم خواست منطقه را ترک کنند و اجازه دهند نیروهای امدادی در آنجا حاضر شوند.


رسانه‌های آمریکایی شب گذشته (به‌وقت محلی) از اوضاع ناآرام شهر مینیاپولیس در آمریکا و استفاده پلیس این شهر از اسپرهای حاوی مواد شیمیایی علیه مردم معترض به قتل یک سیاه‌پوست در این شهر خبر دادند. پلیس این شهر برای متفرق کردن تظاهرکنندگان معترض به قتل مرد سیاه‌پوست به دست افسر سفید پوست، به سوی آن‌ها اسپری مواد شیمیایی پرتاب کرد.





یک افسر پلیس روز دوشنبه یک فرد سیاه‌پوست را در شهر مینیاپولیس به قتل رساند و  پلیس فدرال این کشور و پلیس این شهر مدعی انجام تحقیقات لازم درباره یافتن علت دقیق مرگ این مرد رنگین پوست شدند. این مرد سیاه‌پوست ۴۰ ساله غروب دوشنبه (به‌وقت آمریکا) با رفتار خشن پلیس مواجه شد که به دستانش دستبند زدند و او را با صورت روی زمین خواباندند. پلیس مدعی شده که این مرد مظنون به جعل اسناد بوده است.


علاوه بر این، در ادامه خشونت علیه سیاه‌پوستان آمریکا ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد فردی سفیدپوست در مینیاپولیس در باشگاه اختصاصی ساکنان ساختمانی اداری به پلیس زنگ می‌زند، زیرا چند جوان کارآفرین سیاهپوست که 1.5 سال است آنجا دفتر دارند، مشغول ورزش هستند. 





انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته