دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1399 - 13:31
اکبر محمدی:

سپاهان و فولاد به‌عنوان ۲ الگوی آکادمی‌های فوتبال به AFC معرفی شدند

رئیس کمیته جوانان می‌گوید در نشست‌های بررسی توسعه فوتبال با AFC آکادمی‌های ۲ باشگاه سپاهان و فولاد به‌عنوان آکادمی‌های الگو معرفی شده‌اند.
کد خبر : 492493
اکبر محمدی.jpg

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اکبر محمدی، رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال از معرفی دو باشگاه سپاهان و فولاد به‌عنوان الگو و نمونه آکادمی‌های فعال فوتبال کشور به AFC خبر داد.


وی در این خصوص گفت: بنده به همراه آقای محصص، رئیس محترم کمیته فنی نشست‌های مشترکی به‌صورت ویدئو کنفرانس با نمایندگان فیفا و AFC در خصوص دو طرح مرتبط با حوزه فوتبال پایه و آکادمی‌ها داشتیم. نشست اول مرتبط با برنامه آنالیز اکوسیستم استعدادیابی فیفا بود که با آقایان روته مولر و استوارت صحبت کردیم. در این طرح لازم است مجموعاً 13 آکادمی را جهت ارزیابی و بررسی که توسط یک شرکت بلژیکی انجام می‌شود به فیفا معرفی کنیم. 5 آکادمی پسران و 5 آکادمی دختران همچنین 3 آکادمی برتر با بهترین کیفیت که یک آکادمی از بخش دختران و دو آکادمی پسران در این قسمت معرفی خواهد شد. در واقع در این بررسی ارزیابی می‌شود که نقشه راه موجود در فعالیت و برنامه این آکادمی‌ها منجر به تحقق نتیجه و خروجی مطلب می‌شود یا نه.


رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال اضافه کرد: طرح دوم مربوط به کنفدراسیون فوتبال آسیاست، موسوم به طرح توسعه فوتبال جوانان نخبه در آسیا که شاخصه و آیتم‌های متعددی دارد. نحوه فعالیت آکادمی‌ها، تجهیزات، استعدادها، نیروی انسانی، کیفیت مربیان، تیم‌های ملی و موارد دیگر در این بخش بررسی می‌شود و ما هم در این بخش ابتدا بر مبنای امکانات سخت‌افزاری مجموعه آکادمی و مرکز ملی فوتبال همچنین دو باشگاه سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان را با ارائه تمام مستندات و مدارک معرفی کردیم. در نشست مشترک با آقای لاسلو؛ نماینده AFC به‌صورت ویدئو کنفرانس ابتدا مدارک سپاهان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و در نشست‌های بعدی مدارک و مستندات باشگاه فولاد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در واقع هدف این است که شرایط و موقعیت فعلی این آکادمی‌ها به‌عنوان نمونه بررسی و با الگوهای استاندارد مطابقت داده شود تا در مسیر رفع نقاط ضعف و استانداردسازی آکادمی‌های فوتبال در کشور اقدام کنیم.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته