دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد

هاشم زاده هریسی: هیچ جریان مشکوکی در روحانیون کشور وجود ندارد/ اگر مجلس خبرگان فقط از یک جناح باشد، از اعتبار می‌افتد

یک نماینده مجلس خبرگان گفت: اینکه می گویند جریان انحرافی با اغراض خاص وجود دارد که می‌خواهد به مجلس خبرگان وارد شود، دروغ است و دروغ است و دروغ.
کد خبر : 49244

حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی با بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاسی این خبرگزاری در پاسخ به این سوال که آیا جریان مشکوکی در روحانیت کشور وجود دارد که برخی می گویند عده ای برای مجلس خبرگان خواب آشفته دیده اند، اظهار کرد: اینکه چه کسانی چنین اظهار نظری کرده اند کاری ندارم، با شورای نگهبان هم در این زمینه سخنی ندارم. چرا که این شورا از فقها تشکیل شده است که مسئولیت خودشان را می دانند ولی در پاسخ به سوال شما می گویم که این اظهار نظرها دروغ و تهمت است.


وی افزود: نه چنین گروه انحرافی وجود دارد و نه حرکتی که عدهای بخواهند دور هم جمع شوند و قصد سوئی برای مجلس خبرگان داشته باشند، نیست این هم توهین به خبرگان و هم توهین به رهبری است.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان با بیان اینکه رهبری مال همه است و اگر یک گروه بخواهد رهبری را مصادره کند ظلم به رهبری است، تصریح کرد: علمای ما از خارج مثلا از عربستان و آمریکا نمی آیند که ما نگران باشیم. همه در حوزه های علمیه خودمان تحصیل کرده اند. ما در روحانیت چنین چیزی نداریم، شاید استثنائاتی باشد ولی این استثناها جرأت نمی کنند که بیایند، آنها کاندیدا نمی شوند و اگر شوند تایید نمی شوند و اگر تایید شوند مردم به آنها رای نمی دهند.


هاشم زاده هریسی ادامه داد: روحانیون کشور که در مسیر انقلاب و نظام هستند، همگی معتقد به ولایت اند. نمی‌دانم چرا عده ای چنین اظهار نظر هایی می کنند و خبرگان هراسی به وجود می آورند. اینها جز به منافع‌شان به چیز دیگری فکر نمی کنند و می خواهند فقط خودشان باشند و دیگران نباشند. فقط دوستان و هم جناح های آنها باشند و بقیه نباشند.


وی گفت: اگر مجلس خبرگان فقط از نمایندگان یک جناح باشد، از اعتبار می افتد. آنجا فقها دور هم با فکرهای مختلف می نشینند و برادرانه درباره مسائل مختلف سخن میگویند. اگر همگی از یک جناح باشند حضور مردم کمرنگ می شود؛ در صورتی که رای مردم در مجلس خبرگان باید از رای مجلس شورای اسلامی بیشتر شود.


این نماینده مجلس خبرگان اضافه کرد: نمی‌گویم مجلس شورای اسلامی اهمیت ندارد، ولی مجلس خبرگان اسلامیت نظام را تداعی می کند و اگر رای در انتخابات مجلس خبرگان کم شود، وجهه آن به زیان اسلامیت نظام است؛ باید رای مجلس خبرگان بیشتر باشد تا به دنیا بگوییم مردم اول اسلامیت نظام را می‌خواهند و بعد جمهوریت آن را.


هاشم‌‌زاده هریسی تاکید کرد: اگر مردم دلسرد شوند و افراد مورد نظرشان نیایند، هم اختلاف و تشتت ایجاد می شود و هم خبرگان از اعتبار می افتد، این حرف ها ضرر دارد و ضد امنیت کشور است، چه کسی علیه رهبر توطئه می کند؟ نه کسی توطئه می کند و نه جرأت می کند توطئه کند، رهبری در نظام ریشه دارد و بیدی نیست که با این بادها بلرزد.


این نماینده مجلس خبرگان بیان کرد: چندی پیش یکی از منابع بلندپایه اطلاعاتی به من گفت: این حرفها را که می زنند ما را حساس می کنند؛ ما هم بررسی کردیم و چنین چیزی را نیافتیم. متاسفانه این اظهارات نشانه دعوت به خود است برای اینکه مجلس خبرگان به انحصار درآید و ذهن مردم را متشنج کند. اینها همه ضرر به انقلاب می زنند برای اینکه خودشان در قدرت باشند.


هاشم زاده هریسی خاطر نشان کرد: اگر تدبیر نشود و با این روشها رای مردم به خبرگان کمتر شود، گناه است. چرا که این‌گونه فتیله اسلامیت نظام پایین می آید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب