دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1399 - 16:00
یحیی گل‌محمدی:

برخی مربیان و مدیران ناخواسته به فوتبال ضربه می‌زنند/ آقای مجیدی تضمین نابودی کرونا را می‌دهید؟

سرمربی تیم پرسپولیس گفت: متأسفانه برخی از مربیان و بازیکنان در جریانات مدیران افتاده‌اند در شرایطی که از تعطیلی فوتبال متضرر می‌شوند.
کد خبر : 492346
403254_934.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، یحیی گل‌محمدی پس از جلسه با مهدی رسول پناه سرپرسپت مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با مدیران باشگاه هفتگی با هم جلسه می‌گذاریم. امروز جلسه ما خیلی کوتاه و صحبت‌ها هم پیرامون وضعیت تیم و بازیکنان بود و امکاناتی که برای تمرین نیاز داریم. جلسات هفتگی ما پابرجاست و هر هفته کارهای خود را با هم هماهنگ می‌کنیم.


وی در مورد آخرین وضعیت آنتونی استوکس گفت: وضعیت او مبهم است. باید می‌آمد و نیامد. کارش یک مقدار پیچیده است و بچه‌های حقوقی ما دارند کارش را دنبال می‌کنند.


سرمربی تیم پرسپولیس در واکنش به این موضوع که تمامی موارد مبارزه با کرونا در تمرینات پرسپولیس رعایت می‌شود و برخی تیم‌ها به این دلیل انصراف داده‌اند چون چنین حمایت ویژه‌ای ندارند، تصریح کرد: منظور از حمایت ویژه را نمی‌فهمم و فکر می‌کنم بیشتر بحث مدیریت امکانات است چون بحث‌های بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی واقعاً هزینه آنچنانی ندارد و شما بخواهید هر هفته هم در دوران تمرین و مسابقات تست کرونا بگیرید، ماهی نهایتاً 3 تا 4 میلیون تومان برای هر بازیکنی خواهد شد که مبلغی نیست و همه بازیکنان و مربیان حاضرند این مبلغ را از قراردادشان کم کنند.


وی ادامه داد: جدیداً می‌شنوم که می‌گویند هزینه تست زیاد است اما به نظر من بیشتر دارند به این سمت فرار می‌کنند که هزینه مابقی لیگ را نکنند. آن‌هایی که دوست دارند لیگ تعطیل شود آیا حاضرند هزینه بازیکنان را بدهند؟ تا آمدن واکسن کرونا و ریشه‌کن شدن این بیماری حداقل 6، 7 ماه طول می‌کشد، آیا حاضرند تا نیم‌فصل سال بعد پول بازیکنان خود را بدهند؟ مسلماً این کار را نمی‌کنند. من فکر می‌کنم برخی از مدیران و باشگاه‌ها می‌خواهند اینجا زرنگ‌بازی دربیاورند و متأسفانه برخی از مربیان و بازیکنان هم در این جریانات افتاده‌اند که لیگ باید تعطیل شود اما من فکر می‌کنم تنها کسانی که در این مبحث ضرر می‌کنند، اول بازیکنان، بعد مربیان و همه کسانی که درگیر فوتبال هستند ضرر می‌کنند.


گل‌محمدی افزود: اگر فوتبال بخواهد تعطیل شود، تنها شغلی است که در این مملکت به خاطر بیماری کرونا تعطیل می‌شود و فکر می‌کنم درست نباشد، همه مشاغل و اداره‌ها و حمل و نقل‌های عمومی و هواپیماها و شرکت‌های هواپیمایی، همه دارند کار می‌کنند، در آن‌ها هم ریسک ابتلا خیلی بالاست و فکر نمی‌کنم بحث به آنجاها کشیده شود. به نظرم چیزی که مهم است اینکه هر چه سریع‌تر امکانات بهداشتی را برای باشگاه‌ها فراهم کنند. من از فدراسیون و فدراسیون پزشکی ورزشی گلایه دارم که بدون اینکه بعضی از باشگاه‌ها تست کرونا آن‌ها آماده باشد، تمرین کرده‌اند و این خلاف مقررات است و ممکن است همین موضوع بعدها مشکل‌ساز شود.


وی درباره بازگشت بشار رسن و کریستین اوساگونا به پرسپولیس تأکید کرد: فکر می‌کنم بشار رسن تا شنبه، یکشنبه وارد ایران شود و اتفاقاً الان بحث‌های مالی او را هم صحبت کردیم و ان‌شاءالله حل می‌شود و مشکل خاصی برای ادامه کار او وجود ندارد. متأسفانه برای اوساگونا فعلاً پروازی از نیجریه به کشورهای دیگر وجود ندارد و فکر می‌کنم در مورد او هم باید منتظر بمانیم که چه موقع این پروازها باز می‌شود تا بتواند به ایران بیاید.


سرمربی تیم پرسپولیس درباره آزمایشگاه ثابت برای تست تشخیص کرونا تمامی تیم‌ها خاطرنشان کرد: موضع فدراسیون باید بسیار قوی باشد که کسی به خودش اجازه ندهد خللی در شروع تمرینات و مسابقات به وجود آورد. فدراسیون باید خیلی قوی‌تر از این‌ها ظاهر شده و محکم روی تصمیماتش بایستد. بعضی تیم‌ها وقتی فضا را می‌بینند، برای خراب کردن ماهیت فوتبال و لیگ این کار را انجام می‌دهند و دانسته یا نادانسته دارند به فوتبال ضرر می‌زنند. استانداردهای بهداشتی ما در ایران آنقدر بالا است که فکر نمی‌کنم کیت‌های غیراستانداری در مراکز بهداشتی وجود داشته باشد و البته در هر کیتی هم ممکن است یک درصد خطایی وجود داشته باشد. فکر می‌کنم مرجع اصلی وزارت بهداشت است که بتواند راجع به این موضوع صحبت کند.


وی در پاسخ به این سؤال که بعضی از تیم‌ها به خاطر قهرمان نشدن پرسپولیس این کار را می‌کنند، فرهاد مجیدی نامه زده که تضمین دهید کرونا نمی‌گیریم، اظهار کرد:  آیا کسی هست که تضمین دهد که یک ماه یا دو ماه دیگر که لیگ بخواهد شروع شود، اثری از کرونا وجود نداشته باشد؟! کسی نمی‌تواند تضمین بدهد. کسی هم نمی‌تواند تضمین دهد که هیچ بازیکن یا مربی کرونا نگیرد. در صحبت‌هایم گفتم چیزی که مهم است رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی است. اگر رعایت شود، این خطر به حداقل می‌رسد. در هر شغلی که آزاد شده بالاخره ابتلا و ریسک ابتلا خیلی بالاست.


گل‌محمدی تصریح کرد: در فوتبال هم مانند خیلی از مشاغلی که باز شده ممکن است این اتفاقات بیفتد اما چیزی که مشخص است اینکه نمی‌توانیم از ترس اینکه کسی کرونا بگیرد فوتبال را تعطیل کنیم. واقعاً الان باید در این شرایط با کرونا کنار بیاییم. خیلی از کشورها هم الان تمرینات فوتبال را شروع کرده و تاریخ مسابقات خود را اعلام کرده‌اند. اکثر کشورها دارند به این نتیجه رسیده‌اند که باید فوتبال و بازی‌ها را ادامه دهند.


وی درباره تست PCR تیم نیروی زمینی برای بازی دوستانه با پرسپولیس اظهار کرد: دیروز تست داده‌اند، امروز تا آخر شب جوابش می‌آید. پزشک ما هم با پزشک نیروی زمینی در ارتباط است و قرار شد در مورد سلامت بازیکنان و مربیان، تبادل اطلاعات صورت بگیرد.


سرمربی تیم پرسپولیس درباره فهرست تمدید و بازیکن مازاد تیمش گفت: الان که خیلی زود است، ان‌شاءالله بعد از مسابقات.


گل‌محمدی در مورد اینکه بسیاری قهرمانی پرسپولیس را قطعی می‌دانند، بیان کرد: کار زیاد داریم و واقعاً هنوز هیچ چیز مشخص نیست. 9 بازی سخت و فینال در پیش داریم. باید با تیم‌هایی بازی کنیم که خطر سقوط یا شانس کسب سهمیه دارند. کار راحتی نداریم. باید با تمرکز بالا فقط تمرین کنیم و ان‌شاءالله بتوانیم قهرمان شویم.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته