دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

واکنش انجمن دفاع از آزادی مطبوعات به بازداشت‌ روزنامه‌نگاران

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات با انتشار بیانیه‌ای به بازداشت‌های اخیر روزنامه‌نگاران واکنش نشان داد.
کد خبر : 49188

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، در متن این بیانیه آمده است:


«انجمن دفاع از آزادی مطبوعات نگرانی عمیق خود را از بازداشت روزنامه‌نگاران کشور به بهانه واژه نفوذ ابراز می‌دارد و در آستانه‌ی برگزاری نمایشگاه مطبوعات ایجاد فضای دلهره و اضطراب در رسانه‌ها را به مصلحت کشور نمی‌داند.


به باور متخصصان علوم و حقوق ارتباطات تفاوت بنیادین بین مفهوم اطلاعاتی «نفوذ» و مفهوم تاثیرگذاری، مخاطب سازی، برجسته‌سازی و ادراک سازی برای ترغیب مخاطب در حوزه اجتماعی و فرهنگی وجود دارد. بر این اساس کارکرد اهالی رسانه که مبتنی بر قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات است، با نفوذ به مفهوم خاص کاملا متفاوت است.


در شرایط کنونی که دولت با دیپلماسی موفق به حل مهم ترین چالش سیاسی با قدرت های جهانی شده است، این توانایی حکایت از آن دارد که با گفتگو مسائل و اختلافات بین اهالی رسانه و مطبوعات با دولت و حاکمیت به طریق اولی قابل حل و فصل می باشد؛ لذا گفتگو با مطبوعات بهترین روش برای رفع نگرانی و دغدغه مسئولان کشور است.


انجمن دفاع از آزادی مطبوعات انتظار دارد مراجع قانونی با رعایت جوانب فرایند آزادی زندانیان مطبوعاتی را به نحو مقتضی تسریع فرمایند. هم چنین این انجمن انتظار دارد که در سال همدلی و همزبانی زمینه ی گفتگوهای سازنده بین مطبوعات و مسئولان به نحو مطلوب فراهم شود تا شاهد فضای مناسب در آستانه انتخابات باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته