دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1399 - 07:30
آنا گزارش می‌دهد؛

شاخص‌های نامعلوم فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی

با فسخ قرارداد ایگور کولاکوویچ فدراسیون والیبال این روزها به دنبال انتخاب سرمربی تیم ملی است اما هنوز شاخص‌های این گزینه ها نامشخص است.
کد خبر : 491851
photo_2020-01-12_00-21-59.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، با شروع ویروس کرونا و تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک مبنی بر تعویق یک‌ساله المپیک ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان با فدراسیون والیبال قرارداد خود را فسخ کرد و حالا قرار است نیمکت تیم ملی والیبال ایران به سرمربی دیگر واگذار شود. خیلی از اهالی والیبال معتقدند در شرایط فعلی بهترین گزینه مربیان ایرانی است چراکه امتحان خود را پس دادند و موفقیت‌های والیبال در رده نوجوانان و جوانان با مربیان ایرانی رقم خورده است.



در حال حاضر یک ماه از فسخ قراردادی با کولاکوویچ می‌گذرد و انتظار می‌رفت با توجه به اینکه امسال سال منتهی به المپیک است، فدراسیون والیبال هرچه سریع‌تر تکلیف تیم ملی ایران و مشخص کند. البته با دستور محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال جلساتی با حضور پیشکسوتان و اهالی والیبال برگزار شد شاخص‌های یک مربی مناسب برای نیمکت تیم ملی مشخص شود؛ اما  نتایج این جلسات و حتی مسئله داخلی و خارجی بودن مربی تیم ملی در هاله‌ای از ابهام ماند.  پس از تعویق بازی‌های المپیک، رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال هم در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ موکول شد؛ بنابراین نخستین رویداد والیبال در سطح ملی تقریباً یک سال آینده است که قرار است تیم ملی والیبال با سرمربی جدید در این مسابقه حاضر شوند.


رئیس فدراسیون والیبال در جلسه با پیشکسوتان این رشته ورزشی اعلام کرد که هر کسی به‌عنوان سرمربی آینده تیم ملی انتخاب شود از پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۰ کار خود را آغاز می‌کند و تا مردادماه هم‌زمان دارد تا برای حضور در المپیک آماده شود. 


با توجه به مسابقات لیگ ملت‌های والیبال که در اردیبهشت برگزار می‌شود و همچنین بازی‌های المپیک که در مردادماه آغاز می‌شود، بدون شک تیم ملی برای رسیدن به آمادگی زمان زیادی در اختیار ندارد بنابراین مبهم بودن نیمکت تیم ملی والیبال کشورمان یکی از موضوعات چالشی برانگیز و البته حساس ورزش ایران محسوب می‌شود.



با توجه به حریفان ایران در دور نخست رقابت‌های المپیک، رئیس فدراسیون والیبال رسیدن به جمع چهار تیم را دور از ذهن نمی‌داند، اگرچه یکی از آرزوهای همیشگی فدراسیون والیبال رسیدن به سکوی المپیک  بود اما با توجه به شرایط موجود این سؤال به وجود می‌آید که  آیا می‌توان با چنین زمان اندکی به این هدف بزرگ دست پیدا کرد؟!


خیلی از اهالی والیبال اعتقاد دارند که مسابقات لیگ برتر والیبال پیش رو است و به همین خاطر است که داورزنی زمان آغاز به کار سرمربی جدید تیم ملی را به فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ موکول کرده است؛ البته که مسابقات لیگ هم از اهمیت بالایی برخوردار است و به‌ویژه اینکه در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این مسابقات نیمه‌کاره ماند؛ اما قطعاً موضوع آمادگی و هماهنگی سرمربی جدید تیم ملی والیبال با بازیکنان به‌خصوص در سال منتهی به المپیک یکی از مباحث جدی است که نمی‌توان از آن غافل شد.



به نظر می‌رسد فدراسیون والیبال باید در این امر مهم یک برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشد تا بتواند برنامه‌های خود را جهت موفقیت تیم ایران در المپیک پیاده‌سازی کند اما  وضعیت مبهم فدراسیون والیبال از طرفی نامشخص بودن شاخص‌های سرمربی تیم ملی مباحثی است که این روزها در مورد آن زیاد صحبت می‌شود اما فدراسیون والیبال در مورد آن توضیحی ارائه نمی‌دهد.



انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته