دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1394 - 18:47

انتخابات مجلس چند هزار کاندیدا دارد؟

معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات گفت: برآوردهای صورت گرفته نشان می دهد تاکنون حدود چهار هزار و 800 نفر خودشان را برای ورود به صحنه ( انتخابات) آماده کرده اند.
کد خبر : 49180

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، محمد حسین مقیمی روز چهارشنبه در حاشیه همایش فرمانداران و بخشداران جنوب شرق کشور دربندرعباس در گفت و گو با خبرنگاران پیش بینی کرد که این تعداد به پنج هزار نفر افزایش یابد.


وی، با بیان اینکه براساس قانون با آن عده از داوطلبانی که اقدام به تبلیغات زودهنگام کنند برخورد خواهد شد ابراز داشت: همه تلاشها براین است که با رعایت قانون و حفظ کامل بی طرفی و عمل به فرامین رهبرمعظم انقلاب دراین خصوص که' رای مردم حق الناس است' از آراء مردم صیانت کنیم.


رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور اضافه کرد: هیات های اجرایی برای تایید یا رد صلاحیت نامزدها علاوه براستعلام ازمراجع چهارگانه ( سازمان ثبت احوال، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی) از تحقیقات محلی نیز استفاده خواهند کرد.


معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تا یک سوم حوزه ها به صورت ماشینی برگزار خواهد شد ابراز داشت: نمونه سخت افزاری برگزاری انتخابات به تایید کارشناسان شورای نگهبان و وزارت کشور رسیده و کارهای نرم افزاری آن نیز در حال بررسی است.


مقیمی، با تاکید برحضور نخبگان دانشگاهی و حوزه های علمیه در انتخابات هفتم اسفند ماه امسال افزود: آنان تجارب گرانبهایی دارند که اگر حضور پیدا کنند می تواند در همه امور به خصوص قانونگذاری موثر باشند.


وی با تاکید بر برگزاری انتخابات سالم و پاسداری از آرای مردم گفت: همه احزابی که بصورت رسمی فعالیت می کنند برای حضور در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام آمادگی کرده اند.


این مقام مسئول در وزارت کشور یادآورشد: نام نویسی از داوطلبان عضویت در مجلس خبرگان رهبری 26 آذرماه و داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز 28 آذر ماه امسال آغاز می شود.


به گفته مقیمی طبق برنامه زمان بندی شده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بطور هم زمان هفتم اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.


وی، همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه را برای رای دهندگان در انتخابات هفتم اسفندماه امسال الزامی دانست و از افراد بدون کارت ملی خواست با مراجعه به اداره های ثبت احوال نسبت به دریافت آن اقدام کنند.


معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات بمنظور شرکت در همایش آموزشی دو روزه فرمانداران و بخشداران استانهای جنوب شرق کشور (کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان) به بندرعباس سفر کرده است.


کار آموزش مجریان انتخابات (هفتم اسفند ماه امسال) در یازده منطقه کشور با کمک 270 مربی برگزار می شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات مجلس
ارسال نظر
قالیشویی ادیب