دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس کل بانک مرکزی: شورای پول و اعتبار در حال بررسی کاهش نرخ سود بانکی است

رئیس کل بانک مرکزی درباره نتیجه کاهش نرخ سود بانکی گفت: خبرهای ملتهب به نفع اقتصاد کشور نیست اما درصورت نتیجه‌گیری شورای پول و اعتبار به عنوان آخرین مرجع تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری فعالیت‌های نظام بانکی، این امر از سوی سخنگوی آن شورا اعلام خواهد شد.
کد خبر : 49161

ولی‌الله سیف در بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه بانک مرکزی همواره نسبت به متغیرهای اصلی در اقتصاد حساسیت دارد، افزود: هر زمان که توضیحی لازم باشد ما بلافاصله آن را اعلام خواهیم کرد. کاهش نرخ سود بانکی در حال بررسی است.


وی درباره وام 25 میلیونی خودرو نیز تصریح کرد: ما در حال طی دوره گذار در طرح خروج از رکود و ایجاد تحرک در اقتصاد هستیم که در اقتصاد کشور انتظار ایجاد کرده است.


سیف با بیان اینکه طرح کوتاه‌مدت بسته اقتصادی برای شش ماه طراحی شده است، اظهار کرد: هدف ما این است که بتوانیم تحرکی در اقتصاد ایجاد کنیم و خوشبختانه این طرح با استقبال خوبی نیز مواجه شد.


رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه صنایع و اشتغال‌های وابسته به صنعت خودرو بسیار کم در کشور ارزیابی می‌شوند، ادامه داد: صنعت خودرو تنها یک واحد خودروسازی نیست بلکه زنجیره‌ای از تولیدات متصل به هم است؛ بنابراین این بخش به لحاظ اشتغال برای کشور بسیار مهم است.


وی با تاکید بر اینکه امیدواریم این بسته چرخشی در حرکت اقتصادی کشور ایجاد کند، گفت: خوشبختانه طرح بسته اقتصادی که بررسی های بسیاری بر روی آن صورت گرفته است، آثار مثبت خود را نشان داد.


سیف با بیان اینکه واردات خودرو با تعرفه‌های بالا شرایط خاص خود را دارد، اظهار کرد: ما درباره صنعت و تولیدات داخلی حساسیت داریم و همه تمرکز این طرح جدید را بر حمایت از صنایع داخلی گذاشته‌ایم.


وی در خصوص آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران عنوان کرد: هنوز مرحله اجرای برجام نرسیده است و نمی‌توان توقع خاص و زودرسی در این زمینه داشت.


سیف عنوان کرد: بر اساس تفاهم‌های انجام‌شده در ماه‌های اخیر بخشی از منابع کشور آزاد می‌شود و امیدواریم بعد از اجرای برجام کل منابع بلوکه‌شده آزاد شود که می‌تواند متناسب با نیازهای کشور و یا جهت‌گیری‌های صورت‌گرفته مورد استفاده قرار گیرد.


رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه مبلغ ماهانه آزادسازی ثابت نیست، خاطر نشان کرد: رقمی که اکنون به بانک مرکزی تعلق دارد، حدود 23 تا 24 میلیارد دلار است. همچنین 5 تا 6 میلیارد دلار نیز مربوط به دولت است که پس از آزادسازی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب