دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فرزند آیت‌الله بهجت: شهید جاوید است و جاودانه خواهد ماند

حجت‌الاسلام علی بهجت با توجه به سخنی از پدر فاضلش گفت: اگر سلاطین لذت نماز را می‌چشیدند، دنبال هیچ لذتی نمی‌رفتند. بنابراین این سخن را در می‌یابیم که شهید لذت نماز را چشید تا به مقامی برسد که هرچه داشته و هرچه یافته است را در راه معشوق خود داده، شهید جاودان است.
کد خبر : 49153

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، می گویند هر زمان که می خواهی با دلت خلوت کنی با اهل دل همراه شو و با اهل راه همگام، ایرانیان مسلمان در ایران اسلامی هر گاه بخواهند دل را راهی حریم یار کنند با نام و یاد شهدا همراه می شوند.


بوی شهدا که در فضا می پیچد دل را روانه حریم یار می‌کند . شهدای دانشجوی شهرستان زرند که بصیرت بی نظیرشان در پیروی از ولی امر زمان در هزار توی تاریخ بشریت تا ابد به یادگار خواهد ماند الگوی جاودانه ای هستند برای دل های عاشقی که گام در مسیر بصیرت و ولایتمداری نهاده اند.


جوانانی که همیشه مورد تفقد رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته اند که بارها فرموده اند که چشم امید شان جوانان هستند. این جوانان آماده اند تا در عرصه علمی و جهاد فرهنگی کمر همت ببندند تا راه نفوذ دشمن قسم خورده این آب و خاک بسته ماند. بیستم آبان ماه مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه آزاد اسلامی زرند میزبان دانشجویانی بود که در روز گریه آسمان سیاه پوشیدند تا به مقام شهدای دانشجوی زرند ادای احترام نموده و تجدید میثاق داشته باشند.


روز بارانی زرند و فضای خیس دانشگاه آزاد اسلامی زرند فضای روزهای بارانی جبهه های جنوب و غرب کشور را تداعی می کرد تا هم نفس باشیم با فرشتگانی که عطر و یاد عزیزان مان را از سرزمین های تفتیده جنوب برای جوانان امروز این آب و خاک به ارمغان می آوردند.


ابراهیمی:‌ انسان مردنی نیست باقی به بقاءالله است. انسان باید سیر الی الله کند آمده ایم در اثر رشد به عبودیت برسیم. انسان در سجده انسانی است که به الی الله می رسد. بنابراین اولیاء خدا سیرت و باطن نماز را انجام می دهند و لذت می برند

حجت‌الاسلام علی بهجت فرزند آیت الله بهجت سخنران ویژه یادواره شهدای دانشجوی شهرستان زرند بود. او در این مراسم گفت: اولین نگاه به جهان، جامدات هست اما کمی بعد به دنیای نباتی می رسیم و پس از آن به زندگی حیوانات که رشد و نمو و ازدواج و تهیه مسکن امرار معاش دارند. آیا زندگی انسان هم بسان سایر موجودات است یا اینکه حیات و ممات دیگری وجود دارد.


بهجت افزود: تفاوت انسان با سایر موجودات قدرت تفکر و تعقلش است که او را از سایر موجودات تمییز داده است اما با همه آنچه گفته شد و تفاوت های بین انسان و حیوان اما کشف پدیده های جهان هستی و سر خلقت را هیچ دانشمندی نتوانسته کشف کند.


وی گفت: انسان مردنی نیست باقی به بقاءالله است. انسان باید سیر الی الله کند آمده‌ایم در اثر رشد به عبودیت برسیم. انسان در سجده انسانی است که به الی الله می رسد. بنابراین اولیاء خدا سیرت و باطن نماز را انجام می‌دهند و لذت می‌برند.


امام جمعه زرند نیز با قدردانی از تلاش برگزار کنندگان این مراسم روحانی حضور فرزند برومند آیت الله بهجت را مغتنم دانست.


حجت‌الاسلام علی ابراهیمی با توجه به برکات و ثمرات خون شهید در جامعه تصریح کرد: شهدا خون جاری در رگ جامعه هستند و این زنده بودن جامعه انسانی به برکت خون حضرت سیدالشهدا اباعبدالله الحسین است.


وی گفت: شهدا حاضر، ناظر و شاهد بر اعمال ما هستند در پیشانی وصیت نامه شهدا آمده است که پشتیبان ولی فقیه باشید و اگر اینچنین نباشد چه پاسخی به درخواست شهدا داریم؟ نکند این شرمندگی و شرمساری برایمان باقی بماند و ما کاری نکرده باشیم.


ابراهیمی گفت: پیام شهدا برای ما این نظام است و جوانان ما باید با اخلاق و فرهنگ به وصیت شهدا عمل کنند تا به این نظام و این کشور آسیبی نرسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب