دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1399 - 11:33

پسر خاشقجی قاتلان پدرش را بخشید

پسر «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار مقتول سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که قاتلان پدرش را می‌بخشد. این بیانیه را «صالح خاشقچی» روز جمعه در توییتر منتشر کرد.
کد خبر : 491392
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پسر «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار مقتول سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که قاتلان پدرش را می‌بخشد. این بیانیه را «صالح خاشقچی» روز جمعه در توییتر منتشر کرد.


وی در توییت خود نوشت: در این شب مبارک از ماه مبارک (رمضان) به یاد می‌آوریم که خداوند می‌فرماید: اگر شخصی ببخشد و مصالحه جوید، پاداش او از جانب خداوند است. بنابراین ما پسران شهید جمال خاشقچی اعلام می‌کنیم کسانی که پدر ما را کشتند، عفو کرده و به دنبال پاداش از جانب خداوند متعال هستیم.


خاشقجی، از منتقدان برجسته دولت سعودی اکتبر ۲۰۱۸ در کنسولگری ریاض در استانبول به شکلی وحشیانه به قتل رسید. مقامات سعودی همواره مدعی هستند که این جنایت، عملیاتی خودسرانه بوده و دستور آن از طرف ریاض صادر نشده بود. اما در سطح بین‌المللی این مسئله مورد تردید است و چندین آژانس اطلاعاتی و سازمان ملل روایت دولت آل سعود درباره نحوه وقوع این جنایت را زیر سؤال برده‌اند.


خاشقجی، ستون‌نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست و در سال‌های پایانی عمرش ساکن آمریکا بود. بعد از آنکه روایت‌های زیادی درباره ناپدید شدن وی مطرح شد، مقامات ریاض سرانجام اذعان کردند که وی توسط تیمی که قصد بازگرداندن وی به عربستان را داشت، به قتل رسیده است.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته