دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1393 - 23:11

کنگره حزب ندای ایرانیان، 7 و 8 اسفند/ ندا در حال پیوستن به شورای هماهنگی اصلاح طلبان

اولین نشست خبری حزب ندای ایرانیان عصر امرزو با حضور سخنگو و رییس ستاد برگزاری کنگره این حزب برگزار شد.
کد خبر : 4913

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا در این نشست خبری که به منظور تشریح جزئیات کنگره این حزب برگزار شد، سامان بختیاری رییس ستاد برگزاری کنگره حزب گفت: ندای ایرانیان جزء اولین احزابی است که با آئین نامه جدید وزارت کشور کنگره برگزار می‌کند.


وی با اعلام اینکه کنگره حزب ندای ایرانیان در هشتم و نهم اسفندماه سال جاری در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار می شود افزود: شعار کنگره «تعامل، مدارا، اصلاحات گام به گام و توسعه پایدار»‌ است.


در این نشست بختیاری ادامه داد: اعضای اصلی شورای مرکزی در این کنگره انتخاب می‌شوند و دبیر کل حزب هم به شکل رسمی در این کنگره انتخاب خواهد شد.


وی با تأکید بر این که این کنگره وجه تمایزی با دیگر کنگره ها ندارد، از اعلام اسامی سخنران های اصلی مراسم خود داری کرد.بختیاری علت این کار را حفظ جذابیت کار عنوان کرد.


بختیاری در پاسخ به این سوال خبرنگاری که شنیده می‌شود سخنران اصلی کنگره آقای ظریف است و آقای هاشمی و خاتمی هم پیام می‌دهند، گفت: شنیده‌ها بسیارند اما سخنران اصلی همایش٬ از اعضای هیات موسس حزب هستند و پیام‌ها نیز جزء روال عادی کنگره‌ها هستند.


این عضو حزب ندای ایرانیان افزود: در ۲۰ استان شاخهٔ استانی‌ شکل گرفته است و بقیه استان‌ها در لیست انتظارند. انتخابات کنگره به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود. از زمان شکل گیری ستاد اجرایی کنگره یک ماه است که شکل گرفته است و کار‌های خوبی انجام شده است. دبیر خانه کنگره جهت رسیدگی به کار‌ها شکل گرفت و همه تلاش می‌کنند بتوانیم در عرصه پیشرفت کشور مفید باشیم.


در ادامه این نشست حسن یونسی، سخنگوی حزب در واکنش به برخی انتقادات تصریح کرد:ما زیاد شاهد حملاتی از سوی نسل اول اصلاح طلبان نبودیم و گاهی صدای منتقدان بلند‌تر شنیده می‌شود و این احساس به وجود می‌آید که تعدادشان زیاد است. طبیعتا هر حزبی که شروع به کار می‌کند با ابهاماتی روبرو می‌شود و این طبیعی است و شاید به این دلیل که در چند سال گذشته شاهد رکود در جریان سیاسی کشور بودیم، شکل گیری یک حزب اصلاح طلب با واکنش روبرو بود.


وی افزود: حزب ندای ایرانیان در خواست عضویت در شورای هماهنگی اصلاح طلبان را ارائه کرده است و روال طبیعی در حال طی شدن است تا حزب ندای ایرانیان به این شورا بپیوندد.


یونسی تأکید کرد: رویکرد حزب ندای ایرانیان نسبت به دولت حمایتی است و ما به عنوان یک حزب اصلاح طلب از دولت حمایت می‌کنیم اما نقد خودمان را هم در جایی که احساس کنیم دولت کوتاهی داشته باشد خواهیم کرد. دولت می‌توانست در حوزهٔ داخلی بهتر عمل کند اما مشکلاتی که دولت دارد مارا مجاب می‌کند نقد‌ها را به شکل بسته‌تر منتقل کنیم.


حسن یونسی در پایان این نشست خبری اظهار کرد: تعبیری که خیلی‌ها از حزب ندای ایرانیان دارند مبنی بر اینکه ندا متشکل از پایگاه اجتماعی جوانان هست خیلی درست نیست. افراد تشکیل دهندهٔ ندا در تمامی حوزه‌ها حضور دارند و صرفا به خاطر پایگاه اجتماعیشان جمع نشدند. نیروهای متخصصی در ندا حضور دارند که از تجربیاتشان استفاده خواهیم کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته