دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پس از مدتی توقف

ترانسفورماتورهای واحد هفت نیروگاه مسجدسلیمان با همکاری دانشگاه آزاد آماده بهره‌برداری شدند

ترانسفورماتورهای واحد هفت سد و نیروگاه 2000 مگاواتی مسجدسلیمان پس از مدتی توقف با همکاری گروه برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان آماده بهره برداری شدند.
کد خبر : 49118

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عضو هیأت علمی گروه برق واحد مسجدسلیمان گفت: به منظور راه‌اندازی مجدد ترانسفورماتورهای واحد هفت سد و نیروگاه 2000 مگاواتی مسجدسلیمان که به دلیل بروز حادثه حدود سه سال از سرویس خارج شده بودند، قرارداد برون‌دانشگاهی بین مدیریت نیروگاه مسجدسلیمان و گروه برق واحد دانشگاهی مسجدسلیمان منعقد و پس از انجام موفقیت آمیز طرح، از این ترانسفورماتورها دوباره بهره‌برداری شد.


دکتر سامان قهقهه زاده افزود: متخصصان نیروگاه مسجدسلیمان بعد از تعمیر ترانسفورماتورهای واحد هفت، ابتدا با انجام تست‌های مختلف به بررسی‌های اولیه آماده بودن این واحد پرداختند، اما به دلیل احراز نتایح مبهم در انجام تست‌های صورت گرفته، به این نتیجه رسیدند که برای راه‌اندازی لازم است از سوی گروه برق واحد دانشگاهی مسجدسلیمان، با انجام تست‌های پیشرفته‌تر، دستورالعمل مهیاسازی نیز تدوین شود.


مجری این طرح برون‌دانشگاهی گفت: تیم علمی تحقیقاتی گروه برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان بعد از انعقاد قرارداد لازم با حضور در محل نیروگاه و بررسی جوانب امر، پس از تبادل نظر، دستورالعمل مهیاسازی و راه‌اندازی این ترانسفورماتورها را در کمتر از دو روز تهیه و به مسئولان مربوطه ارایه کردند.


قهقهه زاده افزود: پس از آماده‌سازی دستورالعمل مد نظر، با نظارت تیم مشترک کاری، فرایند مهیاسازی ترانسفورماتورهای واحد هفت نیروگاه مسجدسلیمان با موفقیت به پایان رسید و اکنون این واحد تولیدی در حال بهره برداری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته