دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1399 - 16:07
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خبر داد؛

دستگیری ۲۳ نفر از عناصر کلیدی و سرشبکه دلالان ارزی در پایتخت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری ۲۳ نفر از عناصر کلیدی و سرشبکه دلالان ارزی و عاملان اصلی گرانی ارز در عملیات کارآگاهان پلیس خبر داد.
کد خبر : 491118

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، نعمت الله علیپور در مورد دستگیری ۲۳ نفر از عناصر کلیدی و سرشبکه دلالان ارزی و عاملان اصلی گرانی ارز اظهار کرد: به دنبال نابسامانی بازار ارز و به تبع آن بروز نوسانات و افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر، فعالیت اخلال گران و دلالان ارزی به ویژه در برخی از مناطق شهر تهران که با پوشش های مختلف به صورت غیرقانونی خرید و فروش ارز می کردند، شناسایی و در یک عملیات هماهنگ و منسجم با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر شدند.


وی افزود: با توجه به اینکه برابر مصوبه شورای امنیت کشور و بر اساس تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی، خرید و فروش هرگونه ارز در خارج از بانک های عامل و صرافی های مجاز ممنوع است در همین راستا عملیات مبارزه با اخلالگران بازار ارز در طرح عملیاتی انجام شد.


رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: در این عملیات یک روزه مبارزه با اخلالگران ارزی، چند مرحله کار اطلاعاتی، مستند سازی و شناسایی دلالان توسط کارآگاهان معاونت مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس با همکاری ماموران یگان امداد اجرا شد و در نهایت ۲۳ نفر از عناصر کلیدی و سرشبکه دلالان ارزی و عاملان اصلی گرانی ارز دستگیر و با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.


وی با اشاره به اینکه با دستور قضائی، بازرسی از مخفیگاه متهمان در دستور کار قرار گرفت، بیان داشت : در بازرسی از این مکان ها در مجموع ۸۰ میلیارد ریال ارز شامل ۱۳۸ هزار و ۸۶۲ دلار آمریکا، ۱۱۲ هزار و ۶۷۰ دلار کانادا، ۵۴ هزار و ۴۰۰ یورو، ۲۴ هزار و ۱۰۵ لیر، ۸۳۳ هزار و ۹۶۲ دینار، ۹۰۸ هزار و ۶۸۰ درهم امارات، ۵۰ هزار و ین ژاپن، ۶۲۱۵ پوند اسکاتلند، ۶۵۹ هزار درام ارمنستان، ۱۴ هزار و ۵۰۰ کرون سوئد، ۱۲ هزار ون کره و... به علاوه ۲۰ دستگاه پوز کشف شد.


 سرهنگ علیپور تاکید کرد: برخورد با مجرمان و اخلالگران نظام اقتصادی و بازار جزء برنامه های ویژه این پلیس است.


انتهای پیام/4148


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته