دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1399 - 12:07
یحیی گل‌محمدی:

یک سری برای فرار از پاسخگویی به هواداران تیمشان دنبال تعطیلی لیگ هستند/ تضمینی نیست که من هم کرونا نگیرم

سرمربی تیم پرسپولیس گفت: بعضی‌ها دنبال تعطیلی لیگ نباشند و اگر قرار باشد این فصل تعطیل شود آیا کسی تضمین می‌دهد که در مرداد ویروس کرونا نباشد؟
کد خبر : 491007
یحیی گل‌محمدی 16564.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، یحیی گل‌محمدی که به همراه تیمش برای دادن تست ویروس کرونا در ورزشگاه درفشی فر به سر می‌برد، قبل از انجام هر تستی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز برای انجام تست کرونا و همچنین تست خون در اینجا هستیم و ان‌شاءالله از روز شنبه تمرینات را آغاز خواهیم کرد.


وی افزود: اگرچه من بازیکنانی را دیدم و برخی از آن‌ها در فرم خوبی به سر می‌برند. این نشان می‌دهد در تعطیلات مراقب سلامتی خودشان بودند و تمرینات انفرادی را با دقت پیگیری کردند.


سرمربی تیم پرسپولیس درباره اینکه بسیاری تیمش را شانس اول قهرمانی می‌دانند، تصریح کرد: فوتبال با اتفاقات زیادی همراه است. نمی‌خواهم در ذهن بازیکنانم این تفکر وجود داشته باشد که 100 درصد قهرمان هستیم بلکه باید با جدیت تمام بازی‌های باقی مانده را انجام دهیم. درست است که الان وضعیت خیلی خوبی در جدول مسابقات داریم و با تیم‌های پایین جدول بازی داریم اما همین تیم‌ها بسیار خطرناک هستند چون برای بقا می‌جنگند. دوست ندارم هیچ بازیکنی از حالا تیم را قهرمان کند بلکه باید تلاشش را بیشتر کند.


وی ادامه داد: بازیکنان ما حرفه‌ای بوده و خیلی مراقب خودشان هستند. فکر می‌کنم اکثر آن‌ها در حال حاضر در فرم مطلوب باشند. الان به ما یک ماه مهلت داده‌اند که فرصت خوبی برای تمرینات بهتر و بازی‌های تدارکاتی است. این یک ماه زمان خوبی برای کسب آمادگی بهتر است و من ایرادی در آن نمی‌بینم. ضمن اینکه می‌توانیم حداقل 4 بازی دوستانه هم داشته باشیم.


گل‌محمدی در واکنش به این موضوع که برخی اعلام کرده‌اند لیگ تنها به خاطر پرسپولیس ازسرگیری می‌شود، تأکید کرد: این حرف‌ها درست نیست. خیلی از مشاغل پر ریسک در کشور باز شده و مردم مشغول به کار هستند. واقعاً تعجب می‌کنم برخی چرا علاقه دارند فوتبال تعطیل شود برای اینکه خودشان زیر سؤال نروند. در واقع فشاری که از سوی هوادارانشان روی آن‌هاست را یک جوری از سر خودشان باز کنند.


وی افزود: اگه بخواهیم مثل آن‌ها فکر کنیم باید منتظر واکسن کرونا باشیم و بعد لیگ را ادامه دهیم. در این صورت هم فوتبالیست‌ها و مربیان ضربه خواهند خورد و کلاً فوتبال کشورمان آسیب می‌بیند. شغل ما فوتبال است و خیلی از مشاغل پرریسک هم باز شده است. هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین دهد که من کرونا می‌گیرم یا نه. فوتبال هم در کنار این قضیه وجود دارد و همه موظفیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.


سرمربی تیم پرسپولیس درباره اینکه اعلام کرده بود نیازی به آنتونی استوکس ندارد، تصریح کرد: صحبت‌هایی که در مورد این بازیکن انجام شده درست است. در واقع آقای پیروانی به همه بازیکنان خارجی تیم اطلاع دادند که به تمرینات برگردند. در مورد بحث ‌های حقوقی استوکس بازیکن تیم است و باید در تمرینات شرکت کند. ما برای این بازیکن پرونده باز کرده‌ایم که حتماً به آن رسیدگی خواهد شد. ضمن اینکه من هیچ‌وقت به صراحت نگفتم استوکس را نمی‌خواهم. قرارداد محکمی با استوکس بسته شده و اگر نخواهد به ایران بیاید با مشکل جدی مواجه خواهد شد.


وی اضافه کرد: باید فضایی را به‌وجود بیاوریم که  روحیه مردم هم تغییر کند و هیجان به مسابقات برگردد. مردم کشورمان مدت‌هاست که منتظر برگزاری بازی‌ها هستند. ما مربیان و بازیکنان همه زندگی‌شان فوتبال است و شاید فقط 5 درصد از این جمع شغل دیگری هم داشته باشند. از این فوتبال خرج زندگی‌مان را در می‌آوریم و فکر می‌کنم بعضی‌ها دنبال تعطیلی لیگ نباشند و این توصیه من به آن‌هاست. اگر قرار باشد این فصل تعطیل شود و از مرداد ماه فصل آینده آغاز شود آیا کسی تضمین می‌دهد که آن موقع ویروس کرونا نباشد؟ با این شرایطی که وجود دارد باید کنار بیاییم و نکات بهداشتی را رعایت کنیم.


گل‌محمدی در واکنش به اینکه برخی تیم‌ها به نزدیکی زمان مسابقات با یکدیگر اعتراض کردند، تأکید کرد: فشردگی مسابقات به بازیکنان فشار می‌آورد. البته برنامه‌ای ندادند و فکر می‌کنم 5 روز یک بار هم بازی باشد. از طرفی قانون 5 تعویض در فوتبال هم تصویب شد. فکر می‌کنم این مسئله هم تأثیر‌گذار است.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته