دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1394 - 10:24
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحد نجف آباد، بندرماهشهر، بناب، اندیمشک، بجنورد، علی‌آباد کتول، گناوه، استهبان، بندرانزلی و یزد

مقام دوم مسابقات کشوری قرآن دانشگاه آزاد اسلامی به واحد نجف آباد رسید.
کد خبر : 49083

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در بخش قرائت ترتیل مصطفی صالحی از کارکنان واحد نجف آباد حائز رتبه دوم شد.


در این مسابقات که به میزبانی واحد لاهیجان و با شرکت منتخبین مسابقات استانی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور و به مدت دو روز برگزار شد، در بخش قرائت ترتیل نماینده واحد جامع مستقل نجف آباد با دریافت 80 امتیاز در این دوره از مسابقات موفق به کسب رتبه دوم شد.


در مراسم اختتامیه این مسابقات که با حضور مسئولان محلی و با قرائت پیام معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر طه هاشمی برگزار شد، به حائزین رتبه های برتر این مسابقات لوح قدردانی، تندیس مسابقات و هدیه نقدی اهدا شد.


برگزاری چهارمین جلسه شورای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در واحد بندرماهشهر


چهارمین جلسه شورای معاونین آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در واحد بندرماهشهر برگزار شد.


دکتر مازیار نوعی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر در این جلسه خواستار هم فکری درباره حل مشکلات بخش آموزش واحدهای دانشگاهی در راستای پیشبرد اهداف آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی شد و گفت: مباحثی که انتظار می رود در این جلسه بصورت دقیق بررسی شود یکی بحث ثبت رشته‌های تحصیلی واحدهای دانشگاهی در پورتال جدید معرفی شده از سوی سازمان مرکزی و دیگری موضوع ثبت اطلاعات و مشخصات اعضای هیات علمی و استادان مدعو در سایت سازمان مرکزی در راستای تصویب رشته ها است.


مهندس روح اله نمازی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر درباره برگزاری این جلسه گفت: شورای معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان به منظور ایجاد وحدت رویه در اجرای بخش نامه‌های ارسالی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی واحدهای استان براساس جدول زمانی منظم هر ماه در یکی از واحدهای دانشگاهی استان برگزار می شود.


نشست صمیمی هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با دانشجویان جدیدالورود برگزار شد


نشست صمیمی هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با دانشجویان جدیدالورود به منظور آشنایی با حوزه‌های مختلف و فعالیتهای آنها، تجهیزات، امکانات و آئین‌نامه‌ها، روز دوشنبه 18 آبان ماه، در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و مهندسی واحد بناب برگزار شد.


در این نشست، با سخنرانی حجت الاسلام جابری استاد حوزه و دانشگاه ، رئیس واحد و معاونان آموزشی، فرهنگی و پژوهشی به معرفی حوزه های مربوطه پرداختند.


تودیع و معارفه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک


جلسه تودیع و معارفه سرپرست حوزه آموزشی-پژوهش و سرپرست حوزه دانشجویی– فرهنگی در واحد اندیمشک برگزار شد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک شهادت امیرعلی هویدی دانشجوی این واحد دانشگاهی را تبریک و تسلیت عرض کرد و گفت: این شهید والامقام یکی دیگر از شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی است بنابراین بر ما لازم است که به مقوله فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر از گذشته توجه کنیم.


دکتر امین رضا جمشیدی از زحمات دکتر علی افروس معاون پژوهشی واحد اندیمشک تشکر و قدردانی کرد و افزود: این تودیع و معارفه با توجه به بخشنامه سازمان مرکزی در قالب طرح تجمیع انجام گرفته است.


در پایان در احکامی جداگانه دکتر ابراهیم بهروزیان نژاد به عنوان سرپرست حوزه آموزشی– پژوهشی و دکتر شعیب رشیدی به عنوان سرپرست حوزه دانشجویی- فرهنگی این واحد دانشگاهی منصوب شدند.


برگزاری کارگاه آموزشی طیف سنجی جذب اتمی در واحد بجنورد



کارگاه تخصصی طیف سنجی جذب اتمی(Atomic Absorption Spectroscopy) کارگاه آموزشی طیف سنجی جذب اتمی در واحد بجنورد(Atomic Absorption Spectroscopy) با هدف معرفی تکنیک AAS برگزار شد.


دکتر محمد ضمیریان معاون پژوهش و فناوری واحد بجنورد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در بجنورد با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی طیف سنجی جذب اتمی( AAS) گفت: کارگاه آموزشی طیف سنجی در دو بخش تئوری و عملی با حضور دکتر روح ا... کاشانکی دبیر کارگروه آنالیز عنصری ستاد فناوری نانو کشور و دکتر ملیحه صمدی کاظمی عضو هیات علمی گروه شیمی واحد بجنورد برگزار گردید.


ضمیریان با بیان اهداف این کارگاه خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه معرفی تکنیک AAS ، کالیبراسیون دستگاه، استاندارد سازی و قابلیت کاربردی این تکنیک برای نمونه های مختلف حقیقی می باشد.


وی اظهار کرد: در این دوره بعد از بیان اساس طیف سنجی جذب اتمی به کاربردهای تکنیک در کشاورزی، شیمی، محیط زیست، پزشکی، و صنایع اشاره شده است.


کارگاه آموزشی طیف سنجی جذب اتمی با حضور اساتید هیات علمی و کارکنان آزمایشگاهی واحدهای دانشگاهی کشور در روزهای چهارشنبه و 5 شنبه 20 و 21 آبان ماه در واحد بجنورد برگزار شد.


دومین سمینار پرستاری بهداشت روان و سلامت جامعه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول


سمینار پرستاری بهداشت روان و سلامت جامعه بامحوریت سالمندی، جانبازان، ورزش و سلامت، اقتصاد سلامت، پرستاری توانبخشی، اخلاق پرستاری، مدیریت پرستاری و نظام تحول سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول برگزار شد.


در این سمینار که بیش از 330 پرستار و دانشجویان پرستاری از سراسر استان شرکت کرده بودند از بین 60مقاله ارسال شده از سراسر کشور 10 عنوان مقاله FVHD سخنرانی و 30 عنوان پوستر برگزیده شد. این سمینار که در دو زمان صبح و عصر برگزار شد علاوه بر ارائه مقالات پرستاران و دانشجویان به بحث و بررسی و تبادل نظر در زمینه مسائل بالینی و آماری پرداختند.


همزمان با سمینار پرستاری، کارگاه‌های مقایسه نظام آموزشی پرستاری ایران و جهان با سخنرانی دکتر رضایی مدیر کلینیک سلامت خانواده اوکلاهامای آمریکا و مهارت و سبک زندگی در عصر جدید برگزار شد.


در پایان سمینار به سخنرانان برتر جوایز اهدا شد.


برگزاری جلسه توجیهی دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه آزاد گناوه


همزمان با شروع سال تحصیلی جدید دانشجویان واحد گناوه با همکاری بسیج دانشجویی و واحد فرهنگی اقدام به برپایی مراسمی با حضور استادان، کارمندان و دانشجویان جدید الورود کردند.


رئیس دانشگاه آزاد گناوه با تبریک سال جدید تحصیلی به همه دانشگاهیان و فرهیختگان وخوش‌آمدگویی به دانشجویان جدید الورود، توفیق علمی و تهذیب نفس را برای دانشجویان و استادان از درگاه باری تعالی خواستار شد.


قلی‌زاده دانشجویان، اساتید و همه کارکنان و نهادهای دانشگاهی را دعوت به شناخت قوانین، حق و حقوق و الزام به رعایت آن کرد و شناخت هنجارها و قوانین و مقررات و حرکت در راستای آنها را از وظایف اجتماعی دانشجویان برشمرد.


همچنین دکتر مختاری معاون آموزشی، مدیر مالی و سایر کارکنان نیز به ترتیب با معرفی امکانات آموزشی دانشگاه و مزایا و تسهیلات موجود نظیر وام شهریه دانشجویی و وام ازدواج دانشجویی و معرفی فضای فرهنگی دانشگاه به دانشجویان، مسائل و مشکلات پیش روی این عزیزان را نیز مورد بحث و گفتگو قرار دادند.


در ادامه یکی مداحان دانشجو با مرثیه خوانی و ذکر مصائب اهل بیت و گرامیداشت ایام محرم به فضای حاکم بر سالن عطر و بوی معنوی بخشیدند.


در پایان، مراسم با نمایش تصویری سوابق عمرانی و فرهنگی دانشگاه و دانشجویان ادامه یافت و همچنین از برخی از دانشجویان فعال و نمونه قدردانی به عمل آمد.


برگزاری مراسم گرامیداشت سی امین سالگرد تاسیس واحد استهبان


حوزه معاونت دانشجویی،فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان برنامه‌های اجرایی گرامیداشت سی امین سالگردتاسیس دانشگاه را اعلام کرد .


دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان به عنوان شاخه ای ازشجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان قرآنی استهبان با کسب مجوز تاسیس در آبان سال 1364 سایه افکن شد .


این واحد با سه رشته تحصیلی و 210 نفر دانشجو از مهرماه سال 65 با ابتدایی‌ترین امکانات و شرایط فعالیت خود را آغاز کرد.


اکنون با 68 رشته و بیش از 2500 نفر دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی،کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با درجه امتیاز بسیار بزرگ فعالیت علمی، آموزشی خود را به عنوان دانشگاه برتر استان فارس به نحو مطلوبی ادامه می‌دهد.


به همین مناسبت مجموعه تلاشگر در این واحد دانشگاهی با اجرای برنامه‌هایی متنوع همچون اجرای طرح اهدای خون و برگزاری کارگاه آموزشی تاثیر تغذیه و ورزش در سلامت فرد با همکاری کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر شهرستان استهبان، پخش فیلم سینمایی، برپایی سمینار ایدز، برگزاری مسابقه دو میدانی و اختصاص یک سانس ویژه استخر شنا به صورت رایگان به دانشجویان، دیدار رئیس و جمعی از مسئولان وکارکنان واحد با نخستین رئیس دانشگاه سید محمد مرشدی به عنوان پیشکسوت در عرصه مدیریت و چهره ماندگار شهرستان استهبان با 28سال سابقه مدیریت در واحد استهبان و ارسال پیام کوتاه تبریک به استادان، دانشجویان و کارکنان، نصب پلاکاردهای تبلیغاتی، کرسی آزاداندیشی با عنوان روابط قبل از ازدواج، قرائت زیارت عاشورا در مسجد ولی‌عصر دانشگاه و پذیرایی از دانشگاهیان این روز به یادماندنی در تاریخ آموزش عالی کشور و شهرستان را گرامی داشتند.


برگزاری اولین دوره پروپوزال نویسی در واحد بندرانزلی


نخستین دوره تخصصی پروپوزال نویسی در قالب یک کارگاه آموزشی ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی برگزار شد.


این دوره یک روزه به صورت کاملا کاربردی و عملیاتی با حضور حدود 40 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مدیریت این واحد آموزشی برگزار شد که در پایان، گواهی شرکت در دوره را دریافت کردند.


مدرس دوره دکتر مرتضی حضرتی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی بود، در سابقه آموزشی نامبرده برگزاری کارگاه های متعدد روش تحقیق پروپوزال نویسی برای دانشگاه های گوناگون دولتی و آزاد به چشم می خورد.


در نظرسنجی انجام شده نیز دانشجویان با ابراز خرسندی، خواستار برگزاری جلسات و کارگاه های مشابه شدند.


کارگاه آموزشی چگونگی استخراج مقاله به زبان فارسی از پایان‌نامه‌ها در واحد یزد برگزار شد


به گزارش خبرنگار آنا ، طاهره مسلمان یزدی کارشناس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی یزد ، هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی با اصول کلی مقاله نویسی ،آشنایی با نحوه ارسال مقالات به ژورنال ها ،نحوه پاسخگویی صحیح به داوران و سر دبیران مجلات ذکر نمود .


مسلمان افزود : در این کارگاه ها از ادبیات و اصول کلی مقاله نویسی ،انتخاب ژورنال برای ارسال مقاله و ویرایش مقاله ،افزایش شناخت مقاله و نکات کلیدی ،کار عملی و پرسش و پاسخ از سرفصل های آموزش داده شده در این کارگاه ها بود .


وی گفت : مدرس این کارگاه آموزشی دکتر ثریا تیموری از دانشجویان نخبه دانشگاه و برگزیده جشنواره لقمان حکیم بود که با حضور 27 نفر از شرکت کنندگان برگزار شد.


مراسم شهادت حضرت رقیه 26 آبان ماه 94 در مسجد شهید صدوقی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار می شود


به گزارش آنا ، دکتر کمال خواجه پور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت : همزمان با شهادت حضرت رقیه (س) مراسمی با همکاری حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی یزد و هیت حضرت رقیه (س) در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار می شود .


این مراسم سه شنبه ساعت 19 عصر با سخنرانی حجت الاسلام دکتر خواجه پور ومداحی محمد رضا ابراهیمی در مسجد شهید صدوقی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار می شود .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته