دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1394 - 13:44

پیشنهاد مسکو به ریاض برای خرید سلاح 10 میلیارد دلاری

منابع داخلی روسیه می‌گویند که مسکو احتمالا مجموعه قراردادهایی به ارزش 10 میلیارد دلار و با هدف تامین تسلیحات برای ریاض را به پادشاه عربستان پیشنهاد خواهد کرد.
کد خبر : 49072

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از «اسپوتنیک»، روزنامه «ویدوموستی» چاپ روسیه گزارش کرد: مسکو در تلاش برای ارائه پیشنهاد واردات سلاح به عربستان سعودی به ارزش 10 میلیارد دلار است. قراردادی که احتمالا در خلال سفر «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان به مسکو امضا خواهد شد.


«دیمیتری پسیکوف» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه پیشتر به خبرنگاران گفته بود که در خلال سفر پادشاه عربستان به روسیه به‌وسیله کانال‌های دیپلماتیک این توافق بررسی و امضا خواهد شد.


این روزنامه نوشت: سفر «سلمان» به مسکو 30 نوامبر (9 آذر) انجام می‌شود و در این سفر، تعدادی قرارداد صادرات سلاح روسی به پادشاهی عربستان به ارزش 10 میلیارد دلار امضا خواهد شد.


همچنین منابع آگاه در شرکت دولتی فناوری روسیه «روس‌تک» و صادرکننده تسلیحات روسی «روسو بورون اکسپورت» اعلام کردند: عربستان سعودی مایل به خرید سیستم‌های موشکی «اسکندر» در سال جاری میلادی است. این سیستم‌ها با نام «SS-26 Stone» در ناتو شناخته شده است.


بر اساس گزارش موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم، عربستان سعودی یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان تسلیحات جهان است و در سال 2015 حدود 80 میلیارد دلار را برای هزینه‌های نظامی اختصاص داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته