دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1394 - 12:33

جلسه تهیه شیوه‌نامه کدگذاری واحدهای تقسیمات کشوری برگزار شد

اولین جلسه تهیه شیوه‌نامه مربوط به سیستم کدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری به میزبانی دفتر تقسیمات وزارت کشور برگزار شد.
کد خبر : 49070

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اولین جلسه تهیه شیوه نامه مربوط به سیستم کدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری با حضور نمایندگان شرکت پست، ثبت احوال، مرکز آمار ایران و وزارت بهداشت در دفتر تقسیمات کشوری تشکیل شد.


در این جلسه نمایندگان شرکت پست، مرکز آمار ایران، سازمان ثبت احوال و وزارت بهداشت به شرح کلی از چگونگی و وضعیت سیستم کدگذاری سازمان متبوعه خود پرداختند. سپس مقرر شد در جلسات آتی نماینده سازمان ثبت احوال، شرح کاملتری از سیستم کدینگ آن اداره در اختیار اعضا قرار دهد و جلسه کاملی به معرفی سیستم کدینگ G-NAF که در برخی از سازمان‌های ایران تحت بررسی و اجراست، اختصاص یابد.


همچنین مقرر شد از نمایندگان شرکت برق، گاز و مخابرات برای شرکت در جلسه آتی دعوت شود.


بنابراین گزارش این جلسات با محورهای رسیدن به وحدت رویه و جلوگیری از موازی کاری و تعیین سیستم کدگذاری واحد، برای کلیه عناصر و سطوح تقسیمات کشوری، آشنایی با سیستم کدگذاری سایر دستگاه‌ها و استفاده از تجربیات آنها، شناسا‌یی اشکالات موجود در سیستم‌های کدینگ کشور برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته